Altta Kalanın Canı Çıksın

Sürekli benim televizyonda reklama ihtiyacım yok. Radyoya ne gerek var ki ben bile dinlemiyorum. Gazete mi? Okumuyorum ki! Dergileri kim okuyor ki! Benim satışlarım zaten iyi. Mal gönderiyorum satılıyor. Satışçılarım var onlarda fena değil. İyi bir satışçı varsa alalım. Başka bir şeye ihtiyacım yok. Broşür yaptık geçenlerde dağıttık. Yeter değil mi? Bu sene de internet sitesini bir tanıdığın çocuğuna yaptıracam. Oldu bitti gitti. İletişimde neymiş. Reklamda neymiş. Bunlar beni bozar.
Satışlar iyi kardeşim reklam tarzım değil!  Gavur icadı!
Bizi bilen biliyor valla!
Geçenlerde katalog yaptırdık. O bize 5 sene yeter!
İnsert diye bir şey öğrendik yaptık valla önümüzdeki 10 sene daha da onlara para harcamam. Beni yordu valla!
Bu ve buna benzer cümleler ve eylemler çizgi altı eylemler.
Ben bunları altta kaldıkları ve altta kalmaya devam dedikleri için ne haliniz varsa görün diyorum. Üstüne altta kalanın canı çıksın diye ekliyorum. Nasıl?
Çizgi altı iletişim hiçbir marka için yetmez. Marka olmanızı da sağlamaz.
Çizgi altı iletişim iletişimin zeminidir. Zemini dolduracaksınız, sağlam yapacaksınız ki üst katlara güvenilir şekilde çıkabilesiniz.
Kitlelere ulaşmanın yolu çizgi üstü iletişim araçlarıdır. Çizgi üstü sizi geniş kitlelere götürür. Geniş kitlelerde  geniş kar marjlarına…
Geniş kar marjları da sizi değerli olmaya …
Değerli olmakta sizi itibara götürür.
İtibardır zamanımızın en önemli silahı. İtibarınız yok ama paranız çoksa da bir numara olmaz sizden.
İtibarı yönetmenin tek yolu da itibar uzmanlarından geçmektedir. Onlarda iletişim mahallesinden bulabilirsiniz.
YHT indirim reklamı
Yüksek hızlı tren sayesinde Konya Ankara arası mahalle gibi algılanır oldu. Hem iyi hem kötü.
Bence global köyün gözümüzün gördüğü fiziksel uygulaması aslında Konya Ankara yakınlaşması. O anlamda iyi oldu.
YHT son günlerde bir erkek görseliyle! Konya'da ev tutmayın, yurtta da kalmayın, hızlı trenle gidin gelin dediği bir reklamla iletişime kalktı. Aslında bu reklam bu hafta yayınlanması lazımdı. Medya planlaması eksik kalmış yani. Yer bulamamışlar herhalde! Ya da para!
Bu reklamla demek isteniyor ki kızlar gelmesin bu trene, erkekler gelsin. Onlara kombine tren bileti vereceğiz. Kızlar mı hayır. Onlar evde ya da yurtta kalmaya devam etsinler. Ya da çağırsak da kızlar gelmez diye çağırmıyoruz mu diye düşünülüyor acaba. Dahası da yazılabilir aslında ama gerisini de siz yazın!
Yurtlar iletişimlerinde Konya'daki eviniz diyorlardı ya. Bu iletişim mottosu da bu reklamla gümledi. Konya'da eve gerek yok. Ne kalacaksın ki, git gel Ankara 2-3 saat diyerek hızlı trene davet ediliyor.
İnsanın aklına şöyle geliyor. Ben aldım mesela bir aylık kombine hızlı tren bileti. Ucuz mu ucuz diyerek. Ama sonra epey zam geldi. Ne olacak? Konya'daki evimizi tren garına mı koyacağız. Hmm.


Yazarın Diğer Yazıları