Firmalarımız Reklam Ajanslarından Ne Bekliyor?

Konya'mızdaki firmalara yönelik yaptığımız bir araştırmaya göre firmalarımız reklam ajanslarından 4 ana sebepten kaçmak istiyor. Ya da onlardan memnun olmadıkları, değişirlerse çok memnun olacakları sebepleri sıralıyorlar.

1. Ajanslar işleri zamanında teslim etmiyorlarmış.
Sadece ajansçılıkta değil her işte vaadin içinde işin teslim zamanı en önemli yeri tutuyor. Konuşurken mangalda kül bırakılmıyor. İş bir şekilde alındıktan sonra o kadar mangal ve külden eser yok. Mazeret de kocaman.

2. Yüksek fiyat istiyorlarmış
Bu göreceli gelebilir. Benim özellikle pahalı kavramına cevabım. Pahalı değil senin paran yok cümlem burada geçerli olmayabilir. Bu cümlenin hayat bulması için işin niteliğinde sorun olmaması lazımdır. Buna nasıl ulaşılabilir. İşin ambalajındaki değişimle. Ambalaj nedir? Sunumdur.

3. Yeterli bilgi alışverişinin olmayışı.
Reklam ajansı ilk günler yani cicim günlerinde iyiler. İşi aldıktan sonra kendi kabuğunu çekiliyorlar. Bilgi vermiyorlar. Müşteri firmayı, ikna etme tekniklerini kullanmıyorlar diyorlar. Reklam ajanslarının müşteri temsilcileri bu işi ciddi yapmalılar. Yoksa da olmaz.

4. Kendi isteklerini zorla kabul ettirmeye çalışıyorlar.
Ciddi sorunlardan biri de bu. Çok duyduğum cümlelerden biridir. Ajans benim adım hıdır yapabildiğim budur yersen diyerek firmaya zorlama yapması. Yersen ikna tekniği bu dönemde olmaz. Çünkü müşterinin alternatifi ve bilgisi çok gelişti. Anlatmanız. Açıklamanız. İkna etmeniz lazım. Müşterinin parası çöpe gitmemeli. Çöpe gitmesini kim ister ki!

Geçen hafta gerçekleşen Marketing Anadolu toplantısı hem firmalarımıza hem de ajanslarımıza farklı bir oksijen verdiğini gördüm. Katılan herkese buradan çok teşekkür ederim. Hep birlikte ne güzel bir tablo çizdik değil mi? Sonrasında Belediye Başkanımız Tahir Akyürek'le 30 kişilik iletişim öğrenci topluluğu şehir iletişimi, şehir algısı, sorunları ve geleceğe yönelik şehir pazarlama stratejileri konusunda görüş alış verişinde bulunduk. Konya iletişim ve reklam merkezi olma yolunda ilerlemesi için kim üstüne ne düşüyorsa fazlasını yapmalıdır.

İletişimin temel faydası “insan insanın zehrini alır”da gizlidir. Gerçek anlamda iletişim herkese müthiş katkı sağlar. Sadece kendi tanıdıklarından, bildiklerinden, adamlarından fikir almak değildir iletişim, uzmanlardan fikir almaktır. 360 derece iletişim diye bir kavramı hiç duydunuz mu?


Yazarın Diğer Yazıları