Konya'da 64. Yaşında Gazete Olmak Vay Be!

Büyüleyici aslında. Kolay da değil. Dünyada nereden nereye geldi gazetecilik? Hem de yerelde 64 yaşına gelmek hiçte kolay değil. Türkiye'mizde en önemli sorun sürdürülebilirlikken 64 yıl gazetecilik işini kesintisiz sürdürmek cidden zor iş. Hele son yıllarda daha da zorlaştı. Bu bilinçle Yeni Konya Gazetesi kendini yenileyerek karşınıza çıktı. Ben beğendim valla. İnternet sitesi güzel. Gazetesi güzel. Haber ararken uğranacak güzel bir durak olmuş. Ben takip edeceğim size de tavsiye ederim.
Türkiye'nin öğrenmesi gereken pazarlama ile satış arasındaki fark aslında. Bu farkı öğrenmek sürdürülebilirliği sağlatacak herkese. Hangi meslek çalışanı olursanız olun bu farkı bilirseniz fark yaratırsınız, keyif alırsınız, sürdürülebilir olursunuz. Yoksa kavramları karıştırıp aynı yerde debelenip durursunuz. Yorulursunuz. Sonrada “biz niye ilerlemiyoruz yav” dersiniz.
Değişim işte bu yüzden çok önemli. Yeni adı inovasyon. Ürünlerin ömrü olur markaların ömrü olmaz. Sebebi inovasyon.
Değişmediğin sürece ölüyorsun unutuluyorsun.
İnovasyonu sağlayan itici güç pazarlama. Satış değil. Pazarlama.
Pazarlama başka satış bambaşkadır.
Ama önce pazarlamayı bilmek ve sağlam temele oturtmak lazım. Yani pazarlama binanın temelidir. Satış estetiğidir. Sunumudur. Albenisidir. İkisinin birlikteliği olmazsa olmazdır.
Neyin sorumlusu olursanız olun. En azından kendinizden sorumluysanız bile bunu geliştirmelisiniz. Hadi değişmeye. 360 derece hem de…
Konya İçin Büyük Gün
Hem Anadolu hem de Konya için büyük bir gün. O gün yarın Perşembe günü. Marketing Anadolu dergisinin lansman toplantısı Konya Ticaret Odasında saat 14.00'da yapılıyor. Büyük isimler katılıyor. İletişim üstadı Ali Saydam, Marketing Türkiye'nin yaratıcısı Günseli Özen Ocakoğlu ve daha fazla önemli ve şahane isim. Marka ve reklam sektörünün iddialıları bu etkinliği kaçırmaması lazım. Konya adına büyük organizasyon. Konya Ticaret Odasına ve Başkan Selçuk Öztürk'e de buradan teşekkür ederim. Ben de oradayım.


Yazarın Diğer Yazıları