Reklamcılar Geliyor

İddia ediyorum; Konya Reklamcılık Bölümümüzde yetişen reklam öğrencileri geleceğin reklamcıları olacak. Anadolu’daki reklamcılığın ateşleyicisi olacak. Firmalarımızın hem ulusal hem de dünya çapında büyümesine ciddi katkı sağlayacaklar. Öyle pısırık olmayacaklar. Yaratıcı katkı sağlayıcı olacaklar.

Geleceğin öğrencilerinde ya da çalışanlarında istenen özellik aslında bu; yaratıcı ve katkı sağlayıcı olmak.

İster reklamcı olsun, ister temizlikçi ya da simitçi olsun. Bakın simitçiliğe yaratıcılık katınca simit dünyası oluyor. Çaycılığa yaratıcılık katınca Lipton oluyor. Öyle küçük ve basit iş yok artık. Sadece yaratıcı ve katkı sağlayıcı iş var.

Reklamcılar her işe böyle katkı sağlayıcı olmak zorunda. Yani iş adamlarının yanında bir reklamcı lazım. İş adamlarının yanına gidebilmek için de reklamcıların iyi eğitim almaları lazım. Her şeyden anlamaları, ilgilenmeleri, iletişim kuran, kıpır kıpır insanlar olmalılar. Böyle olurlarsa ciddi bir eğitimle iyi reklamcı olurlar ve aranan insan kaynağı olurlar. Yoksa kalabalıklar arasında kaybolurlar.

Selçuk Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerimiz bu seneyle giderek kalabalıklaşıyor. Toplam 150 reklam öğrencisi reklam sektörünün taze kanı olarak eğitim alacaklar. Sonraki yıllara hem Konya hem de ulusala ciddi katkı sağlayacaklar. Hadi hayırlısı.

Açıkhava Havalarda

Konya yerel reklamcılığında açıkhava önemli bir mecra, ancak yaratıcı iş yaparsanız çok etkili, yaratıcı olmazsa çöpe direkt gidecek bir reklam mecrası. O yüzden eleştirilerimizden ilk nasibini alacak işler bu mecra işleri oluyor. Bayramdan önce çıkan bir kömür reklamı ile bayram haftasında yayınlanan bir inşaat şirketi reklamı bu hafta inceleyeceğimiz reklamlar oldular. 

D:ALTUNBASDesktopYENİKONYA2012-08-10 15.28.23.jpg

Bir kömür reklamı bu kadar irite edici mesajla iletişim kurabilir. Aslında erkenden kömür almayı özendirecek ama kömür alacak hedef kitleyle dalga geçiyor. Konyalı Gonyalı tartışmasıyla alay ediyor. Reklamda mizah “Demokles’in kılıcı” gibidir. Kötü yaparsanız sizi mahveder, iyi yaparsanız süper etki alırsınız. “Başka yerden kömür alma” cümlesi ne kadar irite edici değil mi? Bu rekabet ortamında kömür alacak yer yok sanki! Tamamiyle yanlış mesaj kurgusuna sahip bir reklam olmuş. Yazık! Firmaya tavsiyem isimlerini parçalayarak kullanmasınlar. Celil ve Oğullarını yanyana kullanmaları daha doğru olur.

D:ALTUNBASDesktopYENİKONYA2012-08-20 00.54.39.jpg

İkinci reklamımız “Neden” diye soran bir reklam. Adem Bulut projeleri neden çok satıyor? Allah Allah biz de anlamadık. Niye çok satıyor ki!

Güya dolaylı olarak biz çok satan firmayız. Siz de bu furyaya katılın diyor. Ama soru sormak yerine direkt bunu söylese daha doğru olurdu. Mizahta söylediğim “Demokles’in kılıcı” soru sorarken de geçerli. Şimdi bu reklamdaki soruya hedef kitle ne cevabı verecek? Ben firmaya sorayım.

Bir de neden diye sorarken, hem bayramınızı da kutlayım, hem de cazip ödeme seçeneklerini de söyleyip çıkayım demek artık reklamcılıkta çok geride kaldı. Bir reklamla çok şey söylemek istiyorsanız “kampanya” yapacaksınız.


Yazarın Diğer Yazıları