Dolar uluslararası ödemeler sisteminde güvenilmez bir para birimi haline gelmiştir
Konya’nın Dün Kimyon, Bugün Lavanta Kokan Tarım Hikâyesi
UNUT
Postmodern Dönemin Müslümanlara Sunduğu Fırsatlar
AH SAMİMİYET!
Dijital Çıplaklık
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
BASIN DİLİ
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
Otomobil sektörü son üç yılın en çok artan prim yapan sektörüne haline geldi.
Bunu ülke olarak hep birlikte başardık yaptık.
Otomobil sektöründe sanırım ülkemiz adına tarihinin en büyük artışlarını yaşadı.
Bugün sıfır araç satan bayiler 6 aya kadar sıra veriyor. Hatta bazı marka modellerde 2023 yılı teslimatı gözükmüyor.
2020 yılının başı pandemi süreciyle başlayan serüven dünyada çip krizi lojistik hammadde derken üretim tamamen yüzde otuzlara kadar düştü.
Dünya'da bunun yansıması oldu.
Yani dünyada bütün ülkelerde nerdeyse yüzde yirmi -otuz gibi artışlar oldu araç sektöründe.
Bunu ülkemizde baktığımız zaman bu oran bazı marka modellerde yüzde altı yüz hatta yedi yüzlere bulan artışlar yaşandı.
Döviz yatırımcıların küçük yatırımcıların hatta yabancı büyük şirketlerin bile bu sektöre ciddi anlamda kaynak aktardığı bir sektör oldu.
Kiralama şirketleri adı altında kurulan yüzlerce şirket ve toplanan araçları stoklarda bekletmek, araç fiyatları artacak diye elinde avucunda parası olan hatta çok kişi kredi alarak araçlara bağladıkları günlerden geçtik.
Bütün mesele arz talep dengesizliği ile artışlar buralara geldi.
Halen sektör de araç sıkıntısı var
Kenarda bekleyen on binlerce araç var. Daha fazla prim yapar mı mantığıyla. Ülkemizin yarısı aklınıza kim gelirse otomobil sektörü ile ilgileniyor.
Memurundan tutun aklınıza kim gelirse herkesin ikinci meslek grubu haline geldi.
Bakanlığımızın buna dur demesi gerekiyor.
Hep dile getirdik 2. el için çıkan yasa da
Şahısların 6 ay ve 6 bin km sınırında kesinlikle dahil olması gerekiyor.
Bayilere gidip sıfır araçları alıp internet ortamında ya da getirip herhangi bir oto galeriye satışını verip arada haksız vergisiz kazanç sağlayan çok kişiler var.
Bugün bayiler kısıtlı gelen araçlarda kara borsa araç satışı yapıyor.
Gittiğiniz zaman araç 6-9 ay zaman oluyor ama araca yüzde 20-30 gibi fark elden para verdiğiniz ödediğiniz zaman araç çıkıyor ortaya.
Bayilerden satılan araçların sorgulanmasını talep ediyoruz.
Kara borsa ticaretin bedelini tüm ülke olarak ödedik daha da ödemeye devam edeceğiz.
İkinci el sektör hareketli
Deprem olduğu 2 hafta haricinde sektör hareketli.
Tabii bu hareketlilik 2022 yılının sonu ile 2 aylık zamanda yüzde 15-20'lerde artışlar var.
Esnaflara baktığımızda zor durumda,
sattığı aynı aracı tekrardan daha pahalıya alıyor.
Esnaf bu durumda aracın satmasa daha karlı gözüküyor.
Son üç yılda esnaflarımızın stoklarında ciddi düşüşler var.
Adetsel anlamda sayısı düştü maalesef.
Keşke eski fiyatlara sadece kur farkı yansımış olsaydı.
Dünyadaki maliyet farkı ile yansımış olarak almaya devam edebilseydik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
ARTIK GÜVENLİK PAKETİ OLMAYAN ARAÇLAR OLMAYACAK
Güvenli Araç ödemesi Ertelendi
Güvenli Araç Ödemesi
Yaz lastiği zamanı geldi
KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI BAŞLADI CAN VE MAL GÜVENLİĞİMİZ İÇİN
İKİNCİ EL ARAÇLARDA FİYAT GEÇİŞİ
Araç Fiyatları geri viteste