Yıllık enflasyondaki düşüşe rağmen hayat pahalılığı neden azalmıyor?
YAĞMUR
KADERİ ÇİN’E TESLİM EDİLMİŞ UYGUR TÜRKLERİ
İSRAİL YANIYOR!
ÖLÜMSÜZLÜK ÖLÜMLE BAŞLAR
Seydişehir’de Gönül Ereni Anıldı
Kılıçarslan Meydanı’nda Kuşa Çevrilen Umutlar
DEPREMLER KARŞISINDA DURUŞUMUZ NASIL OLMALI?
Kendi eliyle küçülen muhalefet
E-MUHTIRA VE OSMANLI TOKADI
Galibiyete Ciddiyetsizlik Yakışmadı
Ya 3 T’li (Tespit-Tenkit-Teklif) Konuşun, Ya da Ebediyen Susun!
REZİLLİK DİZ BOYU
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Müslüman erkeklerin altından aksesuarlar taşımalarının haram olduğuna ilişkin rivayetler de dikkate alındığında Osmanlı dönemi kuyumculuğunda altın kullanımı, halkın gereksiniminden çok saray ve yüksek zümreye dönük olabilmiştir. Hatta bu tabakalar için de özellikle büyük çaplı objelerin tamamen altından imal edilmesinin yüksek maliyeti çoğu durumda göze alınamadığından "tombak" denilen, gümüş veya bakır üzerine cıvalı altın kaplama tekniğine başvurulmuştur. Diğer yandan, parlak beyaz rengi, paslanıp çürümemesi, altına oranla ucuzluğu, takı ve aksesuar olarak kişinin üzerinde bulunmasının sevap olduğuna inanılması, gümüşe olan rağbeti arttırmış; erkekler aksesuar, kadınlar takı olarak gümüşü daha çok tercih etmişlerdir. Osmanlı kuyumculuğunla gümüşçülüğün en yaygın dal olması bu nedenlerle açıklanabilir.
Osmanlılar zamanında gümüşçülüğün ve altın işlemeciliğin merkezileri nelerdi? Sorusuna kesin
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI