SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
Şehir Diplomasisinde Tarihi Konya Zaferi
KIYAMETE KADAR TÜRKLERE VERİLEN GÖREV “KÂBE MUHAFIZLIĞI”
Cevher mi, Cüruf mu, Köpük müyüz?
BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
“İYİ Kİ VARSINIZ“
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
Çok güzel söz ve uygulamalarımız var; "El eli yur, el de yüzü yur”, "Bir elin nesi var, iki elin sesi var”, "Birlikten kuvvet doğar”, "Sürüden ayrılanı kurt kapar”, "Topluca Allah'ın ipine sarılın, parçalanıp ayrılmayın”…cemaat anlayışında bu güzellikler var.
İnsan sosyal bir varlıktır. Dünyada tek başına hiçbir canlı yoktur. Teklik Allah'a mahsustur. Her insan, mutlaka bir başkasına muhtaçtır. Kimse, "ben işlerimi kendim görürüm, kimseye muhtaç olmam” deme lüksüne sahip değildir.
Bu cümleden olarak; Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün başlattığı; "EKİP 42” güzel bir uygulamadır. Ekip ruhunun, ete kemiğe bürünmüş şeklidir. Hepimiz, bu uygulamaya destek vermek zorundayız. Her insanın, yapacağı, hakkından geleceği şeyler vardır. Allah, aklı, düşünceyi, fikir etmeyi bu yüzden vermiştir. Hepimizin, bu gemide bulunduğumuzu düşünmek ve geminin batmaması için çaba göstermek; insan olmanın gereğidir. Gemide olanların; "bana ne, beni ilgilendirmez”, "kim ne yaparsa yapsın”…diyerek bir kenara çekilme durumu yoktur ve olamaz.
EKİP'te şu güzellikler var:
a) Millî ve manevi duyguları gelişmiş, yerli olduğu kadar evrensel değerleri de benimseyen gelecek kuşakların yetişmesine katkı sağlamak,
b) Öğrencilerin kitap okumama nedenlerini ortaya çıkararak okuma ile ilgili problemlere çözüm odaklı yaklaşım sağlamak,
c) Kitap okumayı öğrencilerde yaşam biçimi haline getirmek,
d) Öğrencilere etkili bir rehberlikle, sosyal etkinliklerle sadece okulda değil, her ortamda kitap okuma alışkanlığı kazandırmak,
e) Proje kapsamında okuma alışkanlığının öğrenciler tarafından içselleştirilmesini sağlamak,
f) Öğrencilerin Türkçeyi etkin kullanmalarını sağlamak,
g) Öğrencilerin kelime haznelerinin zenginleşmesine katkı sağlamak,
h) Ailelerin de kitap okumaya teşvik edilmesiyle millet olarak okumayı başarmış bir toplum oluşturmaya yardımcı olmak,
i) Veliler ile işbirliği içerisinde, öğrencilerdeki okuma alışkanlığının kalıcı hale gelmesini sağlarken ailelerin de kitap okumaya teşvik edilmesiyle okuyan bir toplum oluşturmaya yardımcı olmak,
j) Öğretmenlerin okuma alışkanlıkları ile çevrelerine iyi bir model olmalarını sağlamak,
k) Öğrencilerin yazma alışkanlıklarının geliştirilmesini sağlamak,
l) Okul ve çevresinde, öğrencileri okumaya ve yazmaya teşvik edici çalışmalar yapmak,
m) Öğrencilerin kültürel birikimlerini yazarak diğer insanlara aktarmalarını sağlamak,
n) Okuyan, okuduğunu anlayan ve yorumlayan, okumayı ve yazmayı bir yaşam kültürü haline getiren gelecek kuşakların yetişmesine katkı sağlamak,
o) Öğrencilerin "Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı”nda ve üniversiteye giriş sınavlarında akademik başarılarını artırmak,
p) Okumayı ve okulu merkeze alan bir eğitimle öğrencilerde kalıcı başarıyı artırmak,
r) Başarılı okulları, eğitimcileri ve öğrencileri ödüllendirmek,
s) "Kitapseverler Kulübü”nü okullara kazandırmak,
t) Öğrenci-yazar buluşması sağlayacak faaliyetlerde bulunmak,
u) kütüphane sayısını artırmak, alt amaçlarımızı oluşturmaktır.
Bu uygulamada emeği geçenleri kutluyorum. Böylesine güzel bir faaliyete start verenlere, akıl edenlere, bu hususta aklını terletenlere sonsuz şükranlarımı iletirim.
SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
BİLMEK YETMİYOR
DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
UBUNTU
ULUSLARARASI İSLÂMÎ İSTİŞARE
MÜSLÜMANIN HAYATI HİCRETTİR
HAYATIMIZI NASIL GEÇİRİYORUZ?
HAYAT DEDİĞİMİZ
ACI BAŞLANGIÇ, HAYIRLI SONUÇ!
YAZMAK, DÜNYANIN EN MUTLULUK VEREN İŞİ