İMAM HATİP ORTAOKULLARININ YENİDEN AÇILMASI (5)

28 Şubat sürecinde millete rağmen çıkarılan 8 yıllık kesintisiz eğitim yasasıyla birlikte kapatılan İmam Hatip orta kısmı kamuoyunda 4+4+4 kademeli eğitim yasası olarak bilinen 30 Mart 2012 tarihli 6287 sayılı "İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”la birlikte yeniden açılarak İmam Hatip Ortaokulu statüsü kazandı. Anılan yasa dört yıllık ortaokulları normal ortaokullar ve İmam Hatip Ortaokulları olarak iki eşit türe ayırmakta; esnek ve kademeli yapısıyla İmam Hatip Ortaokullarından mezun olanlara istedikleri lise türüne gitme hakkını da vermektedir. İlgili yasa çerçevesinde yapılan düzenlemelerle bundan böyle dördüncü sınıfı bitiren öğrencilere yürüme mesafesinde İmam Hatip Ortaokuluna gidebilme imkânı getirilmiştir.

İmam Hatip Mezunlarının Din Eğitimi ve Öğretimi ile Dini ve Kültürel Hayatımızdaki Yeri:

  • Diyanet İşleri Başkanlığı personelinin kahir ekseriyeti İmam Hatip Lisesi kökenlidir ve Başkanlık bu personelle insanlarımıza din hizmeti sunmaktadır.
  • 2010 yılında öğretime açık 8707 Kur'an Kursunda 9567 hanım, 1153 erkek olmak üzere toplam 10720 öğreticinin tamamına yakını İHL çıkışlı olduğu için ülkemizdeki Kur'an öğretiminin temelinde bu okulların mezunları vardır.
  • İHL'de yaptırılmakta olan din eğitimi ve öğretimi yine bu okulların mezunlarınca yürütülmektedir.
  • Örgün din eğitimi ve öğretimi veren okullarda Din Kültürü ve Ahlak bilgisi dersi veren öğretmenlerimizin tamamına yakını İHL mezunudur.
  • 2011 yılı itibariyle ömrü 60 yılı bulan İHL'nin mezunları dini, kültürel ve ilmi hizmetlerde bulunmuşlar ve değerli eserler ortaya koymuşlardır. Mezunları edebiyatta, sanatta, sporda, siyasette ve bilimde son derece önemli ve kalıcı eserler vermişlerdir. Ferdi olarak ortaya konulan eserlerin yanında, İslam Ansiklopedisi gibi son derece kıymetli, ciddi ve orijinal bir eserin kolektif olarak ortaya konulması da imam hatip neslinin adeta bir şaheseri olmuştur.
  • İmam Hatiplerin gözle görülmeyen ama belki de en önemli olan başka hizmetleri ise memleketimize yeni fikirlerin gelmesine, yeni bakış açılarının doğmasına sebep olmalarıdır. Onlar sade vatandaştan, devletin en üst kademesindeki yetkililerine kadar herkesi dini, ilmi, milli, eğitimsel, sosyal, kültürel ve siyasi konulara yeni bir gözle bakabilmelerine, olayları ve gelişmeleri farklı bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine sebep olmuşlardır.
  • Bütün bunların üzerinde İmam Hatipler devlet millet kaynaşmasında önemli rol oynamış, birlik ve beraberliğimizin teminatı haline gelmişlerdir.

 

 

 

 

İmam Hatip'te!

Altmış iki senesi bir mutlu gündü,

Kur'an'a koşanlara kutlu düğündü,

Yurdun her köşesinden dostlar göründü,

Gönlü yananlar gördük İmam Hatip'te!

 

Hepimiz; köylü, fakir, yoksul canlardı,

Ayakkabımız yoktu, muhtaç anlardı,

Sıcak yemekler pişmez, zor zamanlardı,

Fukara canlar gördük İmam Hatip'te!

 

Harçlığımız paramız gelmezdi köyden,

Himmetler istemedik ağadan beyden,

Haberimiz olmazdı haftadan aydan,

Çetin sınavlar verdik İmam Hatip'te!

 

Dolmuşsuz otobüssüz yaya giderdik,

İmkânlarımız olsa aya giderdik,

Soğuk karlı yolları saya saya giderdik,

Sıcak sobalar sardık İmam Hatip'te!

 

Konya okullarında önde giderdi,

Başarılı olmaktı yegâne derdi,

Edepte irfanda tüm şehre liderdi,

Çokça ödüller serdik İmam Hatip'te!

 

Çok yönlü yetiştirdi hocalar bizi,

Ayırıp kayırmadı hiç birimizi,

Fark ettiler hepsi de değerimizi,

Saygın hocalar gördük İmam Hatip'te!

 

Sabahları sırayla derse girerdik,

Şapkalıydık hepimiz öyle giderdik,

Kravatımız da yoksa veda ederdik,

Hep intizama girdik İmam Hatip'te!

 

Allah'ıma hamdolsun o günler geçti,

Sabreden kullarına kapılar açtı,

Önümüze lütuflar nimetler saçtı,

Güzelliklere erdik İmam Hatip'te!


Yazarın Diğer Yazıları