ZAMANIMIZI NASIL İYİ YÖNETİRİZ -1

Zaman yaşantımızda en önemli unsurlardan birisidir.Özellikle iyi ve verimli bir şekilde nasıl kullanacağımızı bilirsek tüm hayatımızı olumlu yönde etkileyeceğini söylemek yerinde olur.

Özellikle de son günlerde çok sık işittiğimiz hiç bir şeye yetişemiyorum zaman su gibi akıyor cümlesi bize acaba bir şeyleri ben mi yalnış yapıyorum düşüncesini yaratabiliyor.

Çağımız teknoloji ve hız çağı .Bir çok işimizi zaman ve güç sarfetmeden internet üzerinden yapabiliriz.Buda işgücü ve zaman kaybını önlemektedir.Örneğin alışveriş, ödenmesi gereken faturalar, iletişim sağlamamız gereken durumlar gibi yaşamda en gerekli ihtiyaçlarımızı bile internet üzerinden evden çıkmadan yapmamız mümkün.Bankalara gitmemize sıra beklememize bile gerek kalınmayan gelişmişliğin tam ortasında bir dönemde yaşıyoruz.Her işimizi hızlı bir şekilde yapabiliyoruz..Peki neden hâlâ zaman bulamamaktan yakınıyoruz buna değinelim biraz.Demek ki bir şeyler eksik ya da yanlış algınamış durumda .Burada bize çözüm sunacak anahtar zaman yönetimi faktörüdür.

Nedir bu zaman yönetimi hep birlikte öğrenmeye başlayalım.

Zaman Yönetimi: Yapacağımız iş ve aktivitelerde elimizde ki kaynakları verimli kullanarak hedefler belirleme ve bu sayede istediğimiz amaca ulaşma da zamanımızı doğru kullanmak demektir.Zaman yönetimi mevcut zamanımız iyi şekilde değerlendirirken işlerimizi planladığımız sürede tamamlamanızı kolaylaştırır.Zamanımızı yönetmek bize verim sağlayarak beklemeye aldığımız işleri bile tamamlama imkanı verir.

Öncelikle günümüzü planlanmalı ,sonrasında yapacaklarımızı organize ederek çalışmamıza başlamalıyız

*Verimli Bir Zaman Yönetimi İçin Yapmamız Gerekenler

-Hedeflerimizi belirlemek :Ulaşmak istediğimiz hedefimizin belli olması kafamızın net olmasını sağlar.Karışıklıklar ve belirsizlikten uzak olarak konsantre olmamız kolaylaşır.Bu da bizi Gereksiz ayrıntılara takılmaktan bizi kurtarır

-Yapacağımız işlerimizi yazmak :Yazmak görsel olarak da bakarak değerlendirme fırsatını bize verecektir.Ayrıca kafamızda ki fikirleri unutursak bile hatırlamamızı sağlayacaktır.Bu da çalışmamızda ki bütünlüğü koruyan bir eylem olacaktır

-İşlerimizi önem sırasına göre sıralamak:Öncelikle çok önemli ve mutlaka yapılması gereken işleri ilk sıraya almanız gerekir.Bu işlerin yapılması yaşamınızın başka bir alanını etkileyecek özellikte de olabilir.O yüzden ilk en önemli işlerimizi elden çıkarıp devamında sırasıyla diğer işlerimizi yapmaya koyulmalıyız

-Zamanımızı yapacağımız işlere göre bölmek :Yapacağımız işlere süre belirlemek çabuk bitirebilmemiz için bizi motive edecektir.Daha hızlı bir performansla tüm işlerimizi bitirebilrcğimiz bir yöntemdir.Pratijlik kazanmak için uygulanması veriminizi artıracaktır

-Elimizde ki kaynakları verimli kullanmak: Yapacağımız işler internet üzerinden yapılabiliyorsa önceliği buna vermek Örneğin faturalarımızı internet üzrinden ödemek ,bir belge teslim edilecekse internet üzerinden yapılabiliyor mu araştırıp değerlendirmek gibi zaman kaybını ve iş gücünü azaltan yöntemleri tercih etmek yerinde bir karar olur.Başka bir örnek verecek olursak yapacağımız iş için aynı malzeme ve meteryaller kullanılacaksa hepsine pay ederek tekrar malzeme için ekonomik harcamaya gerek duymayız.Her zaman pratik ve çözüm odaklı olmak işlerimizi kolaylaştıracaktır.

 

 

 


Yazarın Diğer Yazıları