Gençliğe Direniş Notları
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
ATEŞ KES MUAMMASI!
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
Netanyahu küresel ekonomiyi sabote eden intihar komandosuna dönüştü
NEHİR
“Babanın Gölgesi” İyi Bir şey mi?
BASIN DİLİ
Taşkuyu’nun Sırrı
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
Osmanlılar döneminde cam işleri, Avrupa cam sanatlarına koşut olarak renksiz ve renkli cam teknikleriyle pencere camı ve vitray, şişirme tekniğiyle de billur, daha başka tekniklerle de sırça türünden takılar, süs objeleri imal edilmiş ve özgün üsluplara ulaşılmıştır. Yoğun biçimde üretilen cam mamülleri ise başlıca üç grup oluşturmaktaydı:
a) Lamba, kandil, vazo, lâledan, daldırma, kupa, sürahi, kârlık, şekerlik, şerbetlik, bardak, kase, tabak, fincan, matara, koku ve ilaç şişeleri, gülabdan ile ayna, taki vb.
b) Donanma feneri, fanus, hamam kubbelerine konulan şişeler,
c) Vitray tekniğiyle yapılan nakışı pencereler.
Evliya Çelebi'den önceki yazar ve tarihçilerden-hiçbirinde, İstanbul ve taşra camcılarına ilişkin olarak her hangi bir bilgiye rastlanmıyor. Evliya Çelebi ise, kendi döneminde ve IV. Murad'ın saltanatı (1623- 1640) sırasında İstanbul'da Alay Köşkü önünde yapılan esnaf alayını anlatırken camcı, şişeci, aynacı esnafının gösterilerine de "Tahtırevan üzre dükkanlarını nice bin ayine-i mevzun ile zeynedüb, camcılar tahtırevanlarına ibret-nüma elvan camlar takarak geçerler" diyerek değinmiştir.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI