Hardal Tanesi
DİL KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SELÇUKYA OKULLARDA
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
SÖMÜRÜ
Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Osmanlı ustaları, malakari (alçıyla tebeşir tozu karışımından elde edilen harç) ve ustuka (alçı, sönmüş kireç, tebeşir veya mermer tozu, yumurta akı, kemik tutkalı ve suyla yapılan harç) denilen alçı sıva ve kabartma tekniklerini, bu sanata özgü süsleme programlarını Osmanlı saray ve konaklarıyla büyük kahvehanelerin ocak yaşmaklarında, bağdadi kubbe, tavan ve duvarlarda, kapı ve duvar nişlerinde ; selatin camilerin köşe bingilerinde, küçük camilerin mihrap ve kapı nişlerinde yüzyıllar boyu uygulamışlardır. Dini ve sivil mimari yapılardan günümüze kadar ayakta kalmış bulunanlarda, sanatsal açıdan son derece dikkate değer örnekler görülebilmektedir.
Malakâri bezemede, gri üzerine beyaz uygulamayı tercih eden ustaların camilerin tuğla örülü köşe bingilerine, kapı ve mihrab nişlerine malakâri sıva yaparken mukarnas çıkıntılarına dekoratif diş biçimleri verdikleri; ocak yaşmaklarında dönemin egemen üslublarına yaklaşmayı denedikleri, örneğin 18. Ve 19. Yüzyıllarda, Anadolu kentlerinde bile oda ocaklarına açılan, Barok, Rokoko, Ampir bozması form ve dekorasyonlar yansıtan yaşmaklar yaptıkları saptanıyor.
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK