Gençliğe Direniş Notları
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
ATEŞ KES MUAMMASI!
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
Netanyahu küresel ekonomiyi sabote eden intihar komandosuna dönüştü
NEHİR
“Babanın Gölgesi” İyi Bir şey mi?
BASIN DİLİ
Taşkuyu’nun Sırrı
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
Osmanlı ustaları, malakari (alçıyla tebeşir tozu karışımından elde edilen harç) ve ustuka (alçı, sönmüş kireç, tebeşir veya mermer tozu, yumurta akı, kemik tutkalı ve suyla yapılan harç) denilen alçı sıva ve kabartma tekniklerini, bu sanata özgü süsleme programlarını Osmanlı saray ve konaklarıyla büyük kahvehanelerin ocak yaşmaklarında, bağdadi kubbe, tavan ve duvarlarda, kapı ve duvar nişlerinde ; selatin camilerin köşe bingilerinde, küçük camilerin mihrap ve kapı nişlerinde yüzyıllar boyu uygulamışlardır. Dini ve sivil mimari yapılardan günümüze kadar ayakta kalmış bulunanlarda, sanatsal açıdan son derece dikkate değer örnekler görülebilmektedir.
Malakâri bezemede, gri üzerine beyaz uygulamayı tercih eden ustaların camilerin tuğla örülü köşe bingilerine, kapı ve mihrab nişlerine malakâri sıva yaparken mukarnas çıkıntılarına dekoratif diş biçimleri verdikleri; ocak yaşmaklarında dönemin egemen üslublarına yaklaşmayı denedikleri, örneğin 18. Ve 19. Yüzyıllarda, Anadolu kentlerinde bile oda ocaklarına açılan, Barok, Rokoko, Ampir bozması form ve dekorasyonlar yansıtan yaşmaklar yaptıkları saptanıyor.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI