Hardal Tanesi
DİL KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SELÇUKYA OKULLARDA
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
SÖMÜRÜ
Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Malakâri ve ustuka
Horasan veya çamur sıva üzerine çizilen desenlerin, alçı-tebeşir tozu harcının malakâri malasıyla sıvanmasından ortaya çıkan bu sanatın, Süleymaniye başta olmak üzere en büyük camilerde bile uygulanmış olması önemlidir.
Sanatlarını çok daha sabırla ve dikkatle sürdürmek durumunda olan ustuka ustaları ise özenle hazırladıkları harcı; "çökertme” ve "kabartma” olmak üzere iki teknikle kullanıyorlar; ayrıca yüzeyin hareli olması gerekiyorsa harca keten, hint, badem, ceviz yağı katıyorlar; cilâ ve perdah işlerinden sonra âdeta taş görünümü alan ustuka üzerine gerekiyorsa resimler de yapılıyordu.
Revzen bahsinde tekniği anlatılan kafa pencerelerinin dökümünde de gerekli katkıyı malakâri ve ustuka ustaları sağlamaktaydılar.
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK