Gençliğe Direniş Notları
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
ATEŞ KES MUAMMASI!
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
Netanyahu küresel ekonomiyi sabote eden intihar komandosuna dönüştü
NEHİR
“Babanın Gölgesi” İyi Bir şey mi?
BASIN DİLİ
Taşkuyu’nun Sırrı
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
Seyahatnamede, 17. Yüzyıl ortalarında İstanbul'daki kuyumculuk sektörünün bütün dalları için de önemli bilgiler vardır. Bu dallar şu adlarla sıralanmıştır: Kuyumcular, cevahirdler, inadler, cevahir kuyumcuları, saatçiler, kalçılar, gümüşhanedler, rumatçılar, tizapcılar (halis altın ve gümüş hazırlayanlar) cevahir alıp satanlar, elmasçılar, hakkakler, mühürcüler, kalemkerler, telciler, potacılar, buracılar (kaynak yapanlar) cıvacılar. Bunların birçoğunun, örneğin, potacıların, telcilerin, kaynakçıların...Kuyumculuk sanatına katkı sağlayan işkolları olduğu açıktır. Doğrudan birer sanat dalı sayılabilecekler ise gümüş ve altından her çeşit takı, süs, araç gereç, eşya yapan gümüşçülük ve altıncılık; kaplamacılık, değerli taş yontuculuğu ve hakkaklik olmuştur.
Gümüşçülük -Altıncılık
İşleme kolaylığı altın ve gümüş için eşit olsa da altının solmayan parlaklığı, yüksek parasal değeri, bu soy madenden yapılan bütün objelerin birer ziynet, dolayısıyla da servet öğesi sayılmasını gerektirmiştir. Ama bu üstünlüğün getirdiği çaldırma, gasp, müsadere, yitirme gibi riskler de hiçbir zaman giderilememiştir.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI