TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
SÖMÜRÜ
Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
OSMANLININ ARAPÇAYA İLGİSİ
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
Özeleştiri mi/Savunma mı?
NEDEN KAYBEDİYORUZ?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Seyahatnamede, 17. Yüzyıl ortalarında İstanbul'daki kuyumculuk sektörünün bütün dalları için de önemli bilgiler vardır. Bu dallar şu adlarla sıralanmıştır: Kuyumcular, cevahirdler, inadler, cevahir kuyumcuları, saatçiler, kalçılar, gümüşhanedler, rumatçılar, tizapcılar (halis altın ve gümüş hazırlayanlar) cevahir alıp satanlar, elmasçılar, hakkakler, mühürcüler, kalemkerler, telciler, potacılar, buracılar (kaynak yapanlar) cıvacılar. Bunların birçoğunun, örneğin, potacıların, telcilerin, kaynakçıların...Kuyumculuk sanatına katkı sağlayan işkolları olduğu açıktır. Doğrudan birer sanat dalı sayılabilecekler ise gümüş ve altından her çeşit takı, süs, araç gereç, eşya yapan gümüşçülük ve altıncılık; kaplamacılık, değerli taş yontuculuğu ve hakkaklik olmuştur.
Gümüşçülük -Altıncılık
İşleme kolaylığı altın ve gümüş için eşit olsa da altının solmayan parlaklığı, yüksek parasal değeri, bu soy madenden yapılan bütün objelerin birer ziynet, dolayısıyla da servet öğesi sayılmasını gerektirmiştir. Ama bu üstünlüğün getirdiği çaldırma, gasp, müsadere, yitirme gibi riskler de hiçbir zaman giderilememiştir.
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK