Gençliğe Direniş Notları
İSRAİL-İRAN SAVAŞI, ÇIKARILACAK DERSLER VE ÖNERİLER
ASIL HİCRET; ALLAH’IN YASAKLARINI TERK EDEREK EMİRLERİNİ YAPMAKTIR
ATEŞ KES MUAMMASI!
Sınavları kaldırma gücümüz yok mu?
12 günlük savaş kime ne öğretti?
Netanyahu küresel ekonomiyi sabote eden intihar komandosuna dönüştü
NEHİR
“Babanın Gölgesi” İyi Bir şey mi?
BASIN DİLİ
Taşkuyu’nun Sırrı
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Nisan Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
Oyun Kaliteli Galibiyet Güzel
REZİLLİK DİZ BOYU
Yine 17. Yüzyıl ortalarına ilişkin bilgiler içeren Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nde de hakkakler ve mühürcülere değinilirken "es- naf-ı hakkakan" ve "esnaf-ı mühr-günân" (mühürcüler)'dan ayrıca bir de gümüş üzerine kazı tekniğiyle tılsımlar resmeden "es- naf-ı mühr-günân-ı sım ü heyakil" den söz edilmesi ilginçtir. Ayrıca, Es'ar Defterinde adı geçen Üstad Mahmud'u ve zenaatın başka üstadlarını Evliya Çelebi de anmaktadır. Seyahatname'de bu zenaatler şöyle tanıtılıyor:
"Esnaf-ı hakkâkân, 30 dükkân, 105 kişilerdir. Pirleri hakkâk Abdullah Yemenî'dir.(...) Bunlar dükkanlarında Seylan akiki, firûze ve yeşim taşı hak ederler."
"Esnaf-ı Mühr, günân,Bunların pîri Hazret-i Osman'dır. 50 dükkanda 80 kişidir. Bunların Murad Han zamanındaki (1623- 1640) ileri gelen üstadları Mahmud Çelebi, Rıza Çelebi, Ferid Çelebi nam kâmillerdir ki bir mührü yüz kuruştan (akçe olmalı) beş yüz kuruşa kadar yazarlar. Vezirlerin mühürlerini de bunlar kazar.
"Esnaf-ı Mühr-günân-ı sım ü heyakîl, bunlar gümüş mühür ve tılsımat kazır başka bir esnaftır. Yemen akikini kazıyamazlar. Bunların aralarında üstadlar vardır ki ta'lik, nesih, nk'a, reyhanı tılsımlar yazarlar.(...) 15 dükkânda 40 kişilerdir."
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI