Hardal Tanesi
DİL KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SELÇUKYA OKULLARDA
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
SÖMÜRÜ
Psikolojik Manipülasyon Nedir?
SEN YOLA ÇIK YOL SANA GÖRÜNÜR-2
Milletimiz adil ve güçlü devleti sever II
KUL HAKKI
IRAK ZİYARETİ NASIL OKUNMALIDIR
Şiir
Gerçekten ‘fahiş fiyat’ var mı?
İSLAM DÜNYASI NEDEN DÜZELMEZ VE NASIL DÜZELİR? -2-
Yaz lastiği zamanı geldi
ÇANAKKALE GEÇİLDİ Mİ?
RAMAZAN AYINDA SAĞLIKLI BESLENME
Doyurma anlamına gelen aharlamada nişasta ya da yumurta akı kağıdın üstüne sürülerek düzgünce bir yüzeyelde edilir; aharı kağıda iyice sabitlemek, bütünüyle düzgün bir yüzeyelde etmek için de cam ya da çakmak taşından yapılmış mühre pesterek denen mühre tahtası üstünde serili kağıt üzerinde sıkıca gezdirilirdi.
Mührelenen kağıtlar üstüste dizilip, kıvrılmamaları için üzerlerine ağırlık konularak bir yıl bekletilirdi. İşte usta bir hattatın kullanabileceği kağıt ancak bir yılda hazır hale gelirdi.
Son olarak da mürekkepten söz etmek gerekir. Osmanlı döneminde yaygın biçimde siyah, kırmızı (la'lı), sarı ve zer (altın) mürekkep kullanılmıştır. Siyah mürekkebin temelini balmumu, zeytinyağı, beziryağı, çıra gibi yağlı maddelerin içi oluşturduğundan is mürerkebi de denirdi. İsin zamk-ı arabı ve saf su ile terbiye edilmesiyle elde edilen is mürekkebi kolay yazılması, kağıda hemen sabitlenmemesi özelliğiyle yani yazıdaki kusurları düzeltmeye elverişliliğiyle tercih edilmiştir. Düzeltme işlemi kimi zaman dil ucuyla da yapıldığından Türkçe'ye "mürekkep yalama" deyimini de miras bırakmıştır.
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK