Konut arz sorunu çözülmeden kira enflasyonu zor düşer
AYMANAS ANILARI! (2)
Sezona Galibiyetle Başlamak
Önce İncir/Tin/Tatlı; Sonra Zeytin/Tuzlu (Tin/95/1)
Kommagene’nin Kalbi PERRE
Z KUŞAĞI MI DEDİNİZ? Z KUŞAĞI DEĞİL ZÜHT KUŞAĞI
“MİLLİ İSTİHBARAT AKADEMİSİ RAPORU” ÜZERİNE…
ÖZELLİKLE SON AYLARDAKİ HUTBELER; MÜKEMMEL
Muhaliflerin sevdiği rakip siyasetçi
ERİNMEDEN
TÜRKLERDEN ÇOK BATILILARIN İLGİ GÖSTERDİĞİ BİR MÜSLÜMAN TÜRK BİLGİNİ İBNİ SİNA
Yakan kim, kavrulan kim?
ÖTV Güncellemesi
Bakü’de Kurulan Tuzak
BASIN DİLİ
Doyurma anlamına gelen aharlamada nişasta ya da yumurta akı kağıdın üstüne sürülerek düzgünce bir yüzeyelde edilir; aharı kağıda iyice sabitlemek, bütünüyle düzgün bir yüzeyelde etmek için de cam ya da çakmak taşından yapılmış mühre pesterek denen mühre tahtası üstünde serili kağıt üzerinde sıkıca gezdirilirdi.
Mührelenen kağıtlar üstüste dizilip, kıvrılmamaları için üzerlerine ağırlık konularak bir yıl bekletilirdi. İşte usta bir hattatın kullanabileceği kağıt ancak bir yılda hazır hale gelirdi.
Son olarak da mürekkepten söz etmek gerekir. Osmanlı döneminde yaygın biçimde siyah, kırmızı (la'lı), sarı ve zer (altın) mürekkep kullanılmıştır. Siyah mürekkebin temelini balmumu, zeytinyağı, beziryağı, çıra gibi yağlı maddelerin içi oluşturduğundan is mürerkebi de denirdi. İsin zamk-ı arabı ve saf su ile terbiye edilmesiyle elde edilen is mürekkebi kolay yazılması, kağıda hemen sabitlenmemesi özelliğiyle yani yazıdaki kusurları düzeltmeye elverişliliğiyle tercih edilmiştir. Düzeltme işlemi kimi zaman dil ucuyla da yapıldığından Türkçe'ye "mürekkep yalama" deyimini de miras bırakmıştır.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI