AİLE YILI BİTMEDEN AİLE BİTTİ
İddia ediyorum boş iddianame!
Ekonomik Büyüme Dar Gelirli Vatandaşları Neden Rahatlatamıyor?
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
Derbiyi kimin kazanacağını yapay zekaya sorduk? Yapay zeka ‘FB’ dedi
DUYMAK İSTEMİYORUZ.
SIRATIN ÜSTÜNDEYİZ
Okyanus mu, Kuyu mu?
Net Pozisyonları Kaçırırsan Yenmeyecek Golü Yersenen
Bence yorumun tamamını okumasanız da olur. Başlık her şeyi anlatıyor. KALECİ FARKI
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
O Geliyor Konya’nın Kalbine Düşen Bir Nefes
BİZİM KUŞAĞA OKUMAYI SEVDİREN YAZAR KEMALETTİN TUĞCU
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
ŞAPKA İNKILABINDAN NE HABER?
DÜNYAYI YÖNETEN KÜRESEL ÇETELER
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Cumhuriyet kurulduğunda, Osmanlı mirası birden reddedilmemişti.
Her ne kadar o dönemde “ani ve iradi bir İnkılap” yani, İnkılap yapılırken ani ve güçlü karar verilmesi gerekir, denilse de; halkın tepkisinden, infial oluşmasından korkulmuş, muhalif sesler yavaş yavaş bastırılmış ardından kararlar alınmıştı.
Alınan kararlarda etkili olan en önemli şey, açıkça konuşulmasa bile, İslam Dininden arınmak, halkı da arındırmaktır.
Buna kılıf da bulunmuş, dini değerlerin Padişah sözü veya emri gibi algılanması sağlanmış, dini inançların hepsine birden hurafe denilmiş, artık batı medeniyetinin baz alınacağı söylenmiştir.
Oysa herkes de biliyordu ki o zamanlar, batı medeniyetinin gelişmesi sürecinde, İslam dini ve İslam âlimlerinin eserleri referans alınmıştı.
Cumhuriyeti kuranlar, öyle ince hesaplar yapmışlar ki;
Biz İslam’ı reddetmiyoruz aksin, ‘geri kalan’ toplumu yüceltmeye çalışıyoruz, demişlerdir.
Ve işin en kötü yanı, dine uygun ne varsa hepsini reddetmişler, dine aykırı ne varsa hepsini de kabul etmişlerdir.
“Karma Eğitim” de bu gelişmelerden nasibini almıştır.
İslam dini, karma eğitim yönünde referans teşkil etmiş olsaydı, karma eğitimin çocukların gelişimine olumlu yönde katkıda bulunacağı söylenmiş olsaydı, emin olun ki, şu an karma eğitim değil, kızlar ve erkekler farklı okullarda eğitim görüyor olacaklardı.
İşin bilimsel mantığı açıklanmamıştır. Ki olmayan mantığı hangi mantıksızlıkla açıklayabilirsiniz?
Çocukların “kişiliklerinin oturma” ve “karakterlerinin oluşma” çağında aynı okullarda, aynı sınıflarda ve hatta aynı sıralarda eğitim almasının ne bilimsel, ne mantıksal, ne ahlaki hiçbir tutar yanı yoktur.
Ki bu konuda elin gavuru ne diyor:
Yıllardır tartışılan "karma eğitim yararlı mı değil mi" sorusuna İngiltere'nin en ünlü okullarından St. Mary Lisesi'nin müdüründen yorum geldi: "Karma eğitim genç kızlara zarar veriyor." Frances King, karma eğitimin özellikle buluğ çağında genç kızların kendilerine daha az güvenmesine neden olarak akademik kariyerlerine zarar verdiğini söyledi. İngiliz Times gazetesine konuşan King şunları kaydetti: "Buluğ çağı özellikle kızların kariyerleri için ilk adımlarını atmaya başladıkları okul yıllarında kendilerine güvenlerinin daha az olmasına sebep oluyor. Son derece kırılgan bir yapıları oluyor. Ve karma eğitim onları bu en zor zamanlarında çok sert bir şekilde yaralıyor." (Sabah: 2 Mayıs 2007)
Bunu 90 yıllık eğitim sürecinde gördük. Ülkemizden dünya çapında ne bir bilim adamı çıkmış ne de bilime yön verecek buluşlar yapılmıştır.
İbn-i Haldun’un;
“İdbara düşen (geri kalan) milletler, ikbaldeki milletleri maymunca taklit ederler.” Dediği gibi, batıyı maymunca taklit etmiş, batının karma eğitimini, bizim değerlerimize ters düştüğü halde kabul etmişiz.
Olaya basit bir pencereden bakarsak;
Karma eğitim gören öğrencilerin aynı sınıflarda ders görmesinin yanlışlığına, Freudsal bir bakış açısıyla bakmadan da dikkat çekebiliriz.
Kısaca, aynı ortamda eğitim gören kızlar ve erkekler dikkatlerini derse veremezler! Bunun aksini iddia edenlerin niyetleri de sorgulanmalıdır.
Karma eğitim, karakterleri oturma çağında olan çocukların ve gençlerin, özellikle ortaokul ve lise yıllarında ve hatta üniversitede uygulanması abesle iştigaldir.
Günümüzde, iletişim araçları bu kadar yaygınken, ayrı eğitim verilmesi çocukların gelişmesine ne gibi katkıda bulunabilir? Diye soracak olanlara da;
Ders anında, ders anlatan hocanın yaptığı çok basit bir hatayı bile düşünerek derse kendisini veremeyen ergen çocuklar; kızlı erkekli ortamlarda, dersten tamamen kopmaları çok normaldir. İletişim araçlarının da etkisiyle oluşturulan samimi diyalogların derste devam etmesinin önüne geçebilene aşk olsun. Eğitimde kopuş ve çöküş karma eğitimle daha da hızlanmaktadır.
Kimse karnından konuşmasın, dine uygun olan her şeyin yasaklanmasıdır karma eğitim. Dinin derdi de, Allah’ın kullarını ayırmak değil, bir arada eğitim görmelerinin sakıncalarını ortaya koyup, insanların sağlam ve kalıcı bilgiler edinmesini sağlamaktır.
Ellerinden gelse, namazı da aynı ortamda kıldıracak olanların çizdiği istikametten gitmek, çocuklarımızın ve ülkemizin geride kalmasını sağlamakla eş değerdedir.
Son olarak yapılan araştırmaları açıp baktığınızda, karma eğitim alan okulların başarısı, ayrı eğitim verilen okulların başarısından daha düşüktür.
İddia ediyorum boş iddianame!
Aileyi madde planında kurtarırken
Torpil iyi işlere gölge düşürüyor
Mülakat sistemi değişiyor mu?
Modern ihtiyar heyetleri: Sosyal medya ve ilişki danışmanları
Münafıklık kötü müdür?
Her iki taraf da adaletten şikayetçi
Anlaşma sürecine olumlu katkı vermek
İletişim stratejisi
Ülkenin bağımsızlığını idrak edemeyenler