DİLÂRÂ OLABİLMEK
TÜRKİYE’NİN KRİPTO KİMLİKLİ BEYAZ TÜRKLERİ
Bambaşka bir Konya geliyor
Döviz kurlarında dalgalanma (volatilite) yaşanabilir mi?
Akran Zorbalığı Merhametin Kaybı ve Din Eğitiminin Kurtarıcı Gücü
Maçı Beşiktaş kazanmadı, biz verdik
KIBRIS SEÇİM SONUCU VE KIBRIS TÜRK DEVLETİ
Kendi nefsinde ara..!
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Her iki taraf da adaletten şikayetçi
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ
Konyaspor’da Düşüş Alarmı, Sorunlar Derinleşiyor..
ŞÜPHE
Kendi Ekseni (Egosu) Etrafında Dönmenin Usulü
Samimiyet Zedeleyici Mağlubiyet
HASTALIK BİR NİMET MİDİR?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
Dinin esasına taalluk eden temel prensipler, vahye dayanan bütün dinlerde aynıdır. Değişiklikler daha ziyade ibadetler ve beşerî münasebetler konusunda olup, bu değişiklikler, insan topluluklarının tekâmül etmiş olmasının bir sonucudur. 84. âyetten anlaşılacağı üzere İslâm dini, daha önceki peygamberlere gönderilen ve esasa taalluk eden dinî prensipler bakımından kendisine aykırı olmayan bütün hak dinleri kabul eder. Ancak, İslâm dini, ilâhî dinler zincirinin son halkası ve devrinin, insanlığının mânevî, ahlâkî ve içtimaî ihtiyaçlarını eksiksiz karşılayan yegâne din olduğundan, İslâm geldikten sonra başka bir din tanıyan, bir yol tutan kimsenin bu tutumu ile İslâm’a aykırı davranmış olduğu aşikârdır. Şu halde onun bu dininin ve bu yolunun İslâm dini nezdinde bir geçerliliği olamaz.
Mâide Sûresi 3. âyet-i kerimesinde: “Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm'ı beğendim.”buyurulmuştur.
Bu ve diğer âyetlerden çok net anlıyoruz ki,son din İslâm ve İslâm’ın dışındaki hiç bir din asla kabul edilmeyecektir.Durum bu kadar net olunca da dinler arası diyalog olamaz.Ancak din adamları ve farklı inanç gruplarının kendi aralarında insanlığın problemlerine ortak çözümler bulmaya çalışabilirler.Kendileri ile barış içerisinde olduğumuz,din uğrunda bizimle savaşmayan,bizleri yurtlarımızdan çıkarmayan İslâm dan başka dinlere inanmış olanlarla bir arada olabiliriz.Görüş ve düşüncelerimizi paylaşabilir,hatta onlara iyilikler yapabiliriz.Allah (c.c.) onlara adil davranmamızı da yasaklamamıştır.Kısacası diyalog’u dinler arasında değil,dinlerin mensuplarının arasında yapılması uygundur.
Hz.Adem (a.s.)’dan itibaren gönderilen küçük kitaplar olan, yüz suhuf (sahifeler) ile dört büyük kitabın Allah(c.c.) tarafından gönderildiği, inanmamız gereken bir gerçektir.Her Müslüman da İmanın temel bir şartı olarak bunu kabul eder.Bir önce gönderilen ilâhi kitaplar bir sonra gönderilenle hükmü ortadan kaldırılmış ve bu ilâhi süreç en son Kur’an-ı Ker’im’in son kitap olarak gönderilmesi ile tamamlanmıştır.Allah (c.c.) tarafından gönderilen tüm ilâhi kitaplara inanıyoruz, ancak suhuf olarak gönderilen küçük ilâhi kitaplar ile büyük ilâhi kitaplardan olan Zebur,Tevrat,İncille de amel edemeyiz.Çünkü en son İslâm din olarak gönderilmiştir.İslâm’ın ana kaynağı da Kur’an-ı Kerîm’dir.Kıyamete kadar insanlık için gerekli olan emir ve yasaklar bildirilmiştir.İslâm,Allah (c.c.) tarafından beğenilip tüm insanlığa gönderilmiştir.Gerçek bundan ibarettir.Dileyen kabul eder,dileyen inkar eder.Bu gerçeğin diyalog’u olamaz.
Diyanet İşleri Başkanımız Prof.Dr. Mehmet Görmez,Kazakistan da bulunduğu bir sırada kendilerine Dinler arası diyalog konusu sorulmuş ve cevabı net olmuştur. “Dinler arası diyalog olmaz, din adamları
arasında diyalog olur. Yani iki farklı dinden din adamı oturup örneğin çevre ile ilgili, savaşlarla ilgili bir konuyu görüşebilir, bu diyalogdur. Ancak dinler arası diyalog olmaz.
Dinler birbirine dönüştürülmez, din adamları dünya ile ilgili yaşanan sorunlarla ilgili sorunlarını tartışır.” diyerek çok önemli bir hususta aydınlatıcı bilgiler vermiştir.Bu konudaki aydınlatıcı ,gerçeği yansıtan açıklamasından dolayı, Diyanet İşleri Başkanımız Prof.Dr. Mehmet Görmez bey’e teşekkürler ediyorum.Allah (c.c.) Razı olsun.
Değişmez ve değiştirilemez tek kitap Kuran-ı Kerimdir.Cenab-ı Allah (c.c.);diğer ilâhi kitaplara değiştirilemeyeceği garantisini vermemiş,sadece Kuranı Kerimin değişmeyeceği ve değiştirilemeyeceğinin garantisini vermiştir. Kuran-ı Kerim ve Peygamberimiz Hz. Muhammed(s.a.s)’in Sünnetine uygun olarak hayat yaşamamızı Yüce Rabbim, cümlemize nasip eylesin.Sıhhat ve afiyetler dilerim.
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ
İMANIN İBADETE, İBADETİN DE İMANA ETKİSİ
SİYONİST İSRAİL’İN YIKILACAĞI GÜNLER YAKINDIR
DOĞU İLE BATIYI, MADDE İLE MANAYI, MODERNLE GELENEĞİ, AKILLA VAHYİ, DÜNYA İLE ÂHİRETİ BİRLEŞTİREN YENİ NESİLLER YETİŞTİRMELİYİZ
İNSANLAR, AHİRETTE DÜNYADA YAPTIKLARININ KARŞILIĞINI BULACAKTIR
AİLE; GÖZ AYDINLIĞI VE CENNET VESİLESİDİR
NUMUNE-İ İMTİSAL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.AS.)’İN DOĞUMU
İNSAN İÇİN ANCAK ÇALIŞTIĞININ KARŞILIĞI VARDIR
ZALİMİN GÜCÜNE BAKILMAKSIZIN KARŞI KONULMALIDIR
GAZZE’YE UMUT OL