Hz.Şems-i Tebrizi,Hz. Mevlânâ sema ve Biz
MEVLANA’YI ANLAMAK
Konya’nın Taşına Toprağına İsmi Yazıldı
Milletin Sinirini Bozmayın!
SURİYE ZAFERİ’NİN 1. YILI VE DOHA ZİRVESİ
KAZA VE KADER İNANCINI DOĞRU ANLAMALIYIZ
Dolardan Kaçan Yatırımcıları Altının Cazibesi Baştan Çıkardı
TERAZİ
Çözüm Üreten Çağdaş Atan Aranıyor
TÜRK İSTİHBARATININ MİLLİLEŞMESİ
Mevlana, Hoca Efendi ve Diğerleri…
Skor 1-1, kazanan Rize!
CADILAR BAYRAMI’NIZ KUTLU OLSUN MU?
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
BİZİM KUŞAĞA OKUMAYI SEVDİREN YAZAR KEMALETTİN TUĞCU
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
İslâm birden çok Kadınla Evlenilmesini değil, esasen bir kadınla evlenmenin en hayırlı olacağını emredilmiştir. Ancak birden fazla evliliği de yasaklamamıştır. Esas olan bir evlilik olmasını istemekte, birden fazla kadınla evlenmenin, ne farz, ne vacip, ne sünnet, ne müstehab, ne mendup değil sadece mübah olduğunu bildirmiştir. İşin özünü doğru anlamak gerekir. Bütün bu hükümlere rağmen birden fazla kadınla evlenmek isteyen olursa ,en fazla dörtle sınırlandırılmış, sonucunda eşler arasında adaletli davranmak, eşlerin geçimini sağlayamaya gücü yetmek gibi şartlar konulmuştur. Bazı kişiler İslâm emrettiği için birden fazla evlilik yaptım diyerek gerçeği göz ardı ediyorlar. Güya dinin emri olduğu için birden çok evlilik yapanlar, neden dinin emirlerini yerine getirmede ve haramlardan kaçınma hususunda aynı hassasiyeti göstermiyorlar. Beş vakit namazın dışında gece kalkıp teheccüd namazı kılmaları birden fazla evlilik yapmalarından daha çok sevap kazanacakları bir davranıştır. Niçin dinin bu emrine riayet etmiyorlar da sadece mübah kılınan, birden çok kadınla evlenerek sevap bile kazanmayacakları bu yanlışa meylediyorlar. Esasen şehevi duygularının esiri olanlar, dinin emri birden çok evlilikmiş gibi gösterip çok büyük bir yanlışa düşmektedirler. Bu durum, nefsine yenilenlerin açık bir tezahürüdür. Bu yanlışı hiç değilse dinimizin kesin emri gibi göstermeyin. Şahsi zafiyetlerinize kılıf bulmaya çalışmayın.
Ülkemizde elan uygulanmakta olan medeni kanunda bir evlilik ana şart olarak konulmuş olmasına rağmen, resmi nikahlı bir eş görünmekle birlikte, bazı kişilerin beraber yaşadıkları kadınlarda bir sınırda bulunmamaktadır. Örnek olarak diyelim ki herkesin bildiği toplum önünde olan bazı insanlar, bugün biriyle ertesi gün başka biriyle beraber olabilmektedir. Mevcut medeni kanunda bir evlilik şartı getirilmekle birlikte toplumdaki sonuçlarına baktığımız zaman çok farklılıkların olduğunu görmekteyiz. Diyelim ki günümüzde bir erkek, İslâm'a aykırı bir şekilde metres tutmuş olduğu 10 kadınla ayrı dairelerde hayat yaşasa, bu birlikteliklerin engellenmesine yönelik bir yaptırımı yoktur. Hatta bu yönüyle bakıldığı zaman zina serbesttir. İşte tam bu noktadan bakarsak, İslâm bir evliliği emretmekle beraber, şayet şartlarını taşıyanlar evleneceklerse, bu sayının dörtten çok olamayacağı hükmü getirilmiştir. Aynı zamanda, eşlerin her birini maddi imkanlarında da aynı eşit oranda yararlandırması istenmektedir. Gayri meşru yaşantılara düşülmesine engel olmakta, aynı zamanda neseplerin karışmadan anne-babaları belli, sağlam nesillerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Halbuki metres hayatı yaşayanların, hem nesillerin bozulmasına ve hem de eşlerin haklarının verilmemesine yönelik bir konumda olduğu aşikar olarak görülmekte, bilinmektedir. Bir evlilik esastır denilerek bir çok gayri meşruluklar yaşanmaktansa, hiç değilse tüm imkanlardan eşit derecede faydalanacak konumda hakların verilmesi en önemlisidir.
İslâm'da tek evlilik esas, çok evlilik ise istisnadır. Birden fazla evlilik'e zarûret hallerinde başvurulur. İslâm hiçbir kimseye çok evliliği farz kılmadığı gibi, buna teşvik de etmemiştir. Ancak İslâm evrensel bir din olup kıyamete kadarda hükümleri geçerli olduğundan, genel veya özel bazı sebepler söz konusu olduğunda, çok evlilik mübah sayılmıştır .Bu konuyu istismar etmeye çalışanlar bu gerçekleri anladıkları zaman, İslâm'ın hükümlerinin ne kadar gerçekçi olduğunu anlayacaktır. İslâm'ı en iyi şekilde anlayıp yaşayanlardan olmamız dileği ile sıhhat ve afiyetler dilerim.
KAZA VE KADER İNANCINI DOĞRU ANLAMALIYIZ
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
ÂSIMIN NESLİNİ YETİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞAN DAVA ADAMI ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
TEVHİD, ŞİRK, ŞERİAT, TAĞUT NE DEMEKTİR.
İLÂH, RAB, İBADET VE DİN KAVRAMLARI
DÜNYA İMTİHAN YERİ
İSLÂM DİNİNDE ZORLAMA VAR MI, YOK MU?
ROL MODEL PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (S.A.S.)’İN AHLÂK’I KUR’AN İDİ
İMANIN İBADETE, İBADETİN DE İMANA ETKİSİ
SİYONİST İSRAİL’İN YIKILACAĞI GÜNLER YAKINDIR