İLETİŞİM BECERİLERİ -2

2-Kendini Açma :Kendini açma kişilerin duygu ,istek beğeni ,yetenek gibi kişisel bilgilerini karşısında ki kişi veya kişilerle paylaşmasıdır.Kendini açmada en önemli kriter karşısında ki kişiye duyulan güvendir.

3-Saygı Duyma:Etkili bir iletişimde saygı öncelikle bireyin kendini kabul etmesi ve saygı duyması ile başlar.Bireyin kendisine gösterdiği saygıyı aynı şekilde karşısındaki bireylere de göstermesi beklenen bir davranıştır.

4-Etkin Dinleme:Etkili dinleme iletişimin en önemli faktörleri arasındadır.Etkin dinleme karşımızda ki kişiye dinleme ,anlama ,ve algılama süreçlerini içermektedir.

iyi bir şekilde dinleme ,anlama ve algılama süreçlerini içermektedir.İletişimin temel amaçlarının en önemlisi kişinin kendini anlatma ve karşısında ki anlama gayesidir.Bu amaca ulaşmada ki takip edilecek ilk ve en önemli adım etkin dinleme becerisidir.Karşımızda kişiyi laf olsun diye dinleme amacı ile değil anlamak amacı ile dinlediğinizde hem konuya hakim olur hemde iletişim sürecini en iyi şekilde idare etmeyi başarmış oluruz.

5-Empati:Empati karşısında ki kişinin duygularını anlama ve onlara karşı anlayışlı olma becerisidir.K3ndimizi karşımızda ki kişinin yerine koyma da diyebiliriz.Empati iletişimde karşımızda ki kişiyi anlama ve doğru tepki ve davranışlar sergileme de gerekli bir faktördür.


Yazarın Diğer Yazıları