Mektepli – Alaylı Sorunu

Gazeteci dünyayı tanımlayan insandır. Vatandaşları her an gelişen yerel, ulusal veya uluslararası gelişmelerden haberdar etmek kutsal bir görevdir. Gazetecilik mesleğinin, biraz daha açacak olursak basının, medyanın 21. yüzyıl itibariyle dördüncü güç olduğu gerçeği inkar edilemez. Bu konuya farklı bir açıdan yaklaşacağım.
Medyanın dördüncü güç olmak gibi önemli bir değeri olduğu dünyada, ülkemize dönüp baktığımızda acı bir gerçekle karşı karşıyayız. Türkiye maalesef ulusala oranla özellikle yerel medyada ya da basında bu alanda eğitim almış mezunları değil, ucuz iş gücü sağlamak amacıyla farklı bölümlerde eğitim almış, lisans veya ön lisans mezunlarını istihdam etmektedir. Bu durum yapılan işin kalitesini  düşürmekle beraber iletişim fakültesi mezunu, alanında bilgi sahibi elemanlarında sektörde iş bulmalarını zorlaştırmaktadır.
Ülkemizde maalesef en fazla istihdam sıkıntısı olan alanlardan biride medya sektörüdür. Durum bu haldeyken, sorunun temelinde asıl işleri halka doğru bilgi ve haber aktarmak olmayan, daha çok para kazanmak için bu sektörde faaliyet gösteren şirket patronları yatmaktadır. 
Yerel basının kalite kazanması için belli standartlar getirilmesi gerekmektedir. Tek sıkıntı işsizlik değildir. Yerel basında köşe yazarlığı yapmakta, özellikle tirajı düşük gazetelerin okuyucu arttırma hamlelerine yönelik sıradan bir hale dönüştürülmeye çalışılmaktadır. Buna başta Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü olmak üzere tüm basın ve medya kuruluşlarıyla alakalı devlet kurumları dur demelidir.
Gazetecilikte haber yazılırken görüş aktarmadan, haber değer etmenleri doğrultusunda  yazılır ve okuyucuya aktarılır. Ancak köşe yazarlığında belli bir kural yoktur. İstediğiniz her hangi bir konuda doğru veya yanlış görüşlerinizi, tespitlerinizi yazarak okuyucuya aktarırsınız ve geriye sadece okuyucunun o yazıdan kendine alacakları kalır. İşte sıkıntı buradan kaynaklanmaktadır. Okuyucunun önüne gelen yazıyı yazan yazarın, belli bir dil bilgisi altyapısı olmalı, görüşlerini evrensel nitelikte aktarmalıdır. Sırf reklam için, medya sektörünün içinde bulunup isim yapmaya çalışan ve köşe yazarlığını kendi amaçları için kullananlara sadece medya kuruluşları tarafından değil, devlet eliyle de geçit verilmemelidir.
Gazeteciliğin ve özellikle de köşe yazarlığının her geçen gün değer kaybetmesinin önemli sebeplerinden biride budur. Köşe yazarlarının köşelerinden işin eğitimini almış, yazdığı haberlerle halkı aydınlatan mekteplilere de göndermeler yapmasını anlamış değiliz.
Medya kuruluşları, iki paragraf haber yazamayanları da köşe yazarı olarak gazetelerinde çalıştırmamalıdır. Bu durum zaten okuduğu alanda belli bir bilgi birikimine sahip olan yazarlarının çok rahat altından kalkabilecekleri bir durumdur. Konya’daki yerel gazetelere baktığımızda hamdolsun Anadolu Medya Grup bünyesindeki Yeni Konya Gazetesi köşe yazarı ekibi ve muhabir çalışanları, kalitesiyle diğer medya kuruluşlarından açık ara öndedir.

Yazarın Diğer Yazıları