Hazreti Pîr Mevlânâ’nın Şeb-i Arûsu, Bizim de Şeb-i Arûsumuz Olsun
ÖZÜ SÖZÜ BİR GÜVENİLİR ÖRNEK DAVA ADAMI OLMAK GEREKİR
Sessiz Çoğunluğun “Temiz Eller“ Manifestosu
YAŞANMIŞ İBRETLİK BİR OLAY: “İKİ KARDEŞ BİLMEDEN EVLENDİ.”
İncitici ve Kahredici Mağlubiyet
Çağdaş Atan’ın Konyaspor karnesi! 6 maç tek galibiyet
OECD, IMF, S&P,FİTCH, MOODY’S bir kere de yanıldık deyin be!
CUMHURİYET OLMASA BİZ OLMAZ MIYDIK?
Dinle Neyden/Gönülden
EĞİTİMDE BİR MİLAT BAŞLAMALI MI?
TEKNOKRATİK TEK DÜNYA DEVLETİ
MEVLANA’YI ANLAMAK
Konya’nın Taşına Toprağına İsmi Yazıldı
TERAZİ
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
BİZİM KUŞAĞA OKUMAYI SEVDİREN YAZAR KEMALETTİN TUĞCU
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Melekler,Nurdan yaratılan, Ruhani ve Nurani varlıklar oldukları için, kendilerine mahsus olan Mahiyetleri, İnsanın gözüne görülmelerine mani teşkil etmektedir.Hem gözümüzle görmediğimiz yanlız Melekler midir.? Hayır. Kendi ruhumuzu,kendi aklımızı bu gözlerimizle görüyormuyuz? Hayır. Bunlara nasıl inanıyorsak,meleklere de böyle inanmak mecburiyetindeyiz.Çünkü Allah(c.c) Kur'an da Meleklerin varlığını haber veriyor.Kur'anın her söylediği doğrudur.Bütün peygamberler de melekleri görmüşler,özellikle son Peygamber Hz.Muhammed (s.a.v) Melekleri görmüş onların varlığını kabul etmemizi istemiştir.Bunun için bütün Müslümanlar gözleriyle görmedikleri halde,Meleklerin varlığını kabul ederler. Kur'an da Meleklerin kanatlarının olduğundan da bahsedilmektedir.(1) Biz gözümüzle görmediğimiz halde buna da inanırız.Halbuki kanat maddi bir sıfattır.Fakat buna dayanarak manevi varlıklar olan Meleklere kuş gibi kanatlı maddi bir varlık olarak tasavvur etmek yanlış bir anlayış olur.
Çünkü Kur'anda bahsedilen Melek kanadı, kuş kanadı gibi bir kanat olmayıp vazifelerini en süratli bir şekilde görmelerine yardım eden manevi bir kanat,bir kuvvettir.
Peygamberimizin Melekleri görmesi;
Nebiler nebisi kendisine vahiy getiren Hz. Cebraili iki defa asli sureti üzerine görmüştür. Bir defalık Nebiliği sırasında,Hira da iken Cebrail'i ufukta gördü.Altıyüz kanadı doğu ile batıyı kaplamış bulunuyordu. Cebrail Peygamberimize;
‘'Ya Muhammed sen Allahın Rasülü,bende Cebrailim dedi.Bu sesi işiten ve Cebraili asli suretinde gören Hz.Muhammed (s.a.v) tahammül edemeyerek bayılıp yere düştü.(2) Kur'an bu olaya şöyle işaret eder:
‘'Andolsun ki o (Muhammed) Cebraili apaçık ufukta görmüştür.''
İkinci defa görüşü Miraç gecesinde Rasülü Ekreme refakat eden Hz.Cebrail Sidretül-Müntehada kalmış.
‘'Ya Muhammed; Ben burdan bir adım ileri gidersem muhakkak yanarım demiştir.''
Peygamberimiz bundan sonra Refrefin Refaakatinde daha ileri gitmiştir.Dönüşünde Sidretül-Müntehada Hz.Cebrail'i ikinci kez asli suretinde görmüştür.(3)Allah Kur'anda bu olayı şöyle anlatır;
‘'Andolsun ki Ona (Cebraili ) diger bir defada Hz.Muhammed asli suretinde Sidretül-Muntehanın yanında gördü.(4) Melekleri kendi Ruhani yaratılışları üzerine görmek pek güçtür. Buna insanın takati yetmez.Ancak ilahi te'yidata mazhar olan Hz.Muhammed (s.a.v) buna tahammül etmiştir.
KAYNAKLAR: 1. Fatır ayet 1, 2. a) Tabakatül Müfessirin 1/19 (4/Tekvir 23), b) Terci sarih 1/16,c) Celaleyin Haşiyesi Cemel 3/484,3. Tabakatül Müfessirin 1/9, 4. Hak dini Kur'an dili 7/4578
İslam’da Okuma Ve Yazmanın Önemi
Tatlı Dil
Ezan Ve Müezzin
Kadir Gecesi
Oruç Kadim Bir İbadettir
Orucun Hikmetleri
Sihir Yapmak, Yaptırmak Büyük Günahtır
Berat Kandili
Meleklere İmanın Müsbet Tesirleri
İslam’da Yardımlaşma