BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
BİLMEK YETMİYOR
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
Yardım Değil Destek!
“İYİ Kİ VARSINIZ“
2 ASIRLIK HATANIN BEDELİ KAYBOLAN GENÇLİK
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
28 Şubat’ın Sivil Kahramanına Veda
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
İnsana İyi Gelen Melodiler
İnsan bir ömür yürür, yorulur ve bir gün durur ya da durdurulur.
Ama fikirler kalemle yola çıkmışsa yol uzundur ve kıyamete kadar yaşamaya namzettir.
Öyleyse yazmak, öldükten sonra da yürümeye devam edecek bir iz bırakma çabası değil midir?
Yazmak; 3 okuma ve 2 dinlemeyi teşvik ettiği için başlı başına bir değerdir.
1494. yazım bu okuduğunuz.
İnsanın şu üç günlük dünyada geriye bırakabileceği en kalıcı değer olan fikirlerin kaleme dökülmesidir.
"Bal arısı” insan için yazmak okuyarak ve dinleyerek topladığı nektarları kovanına çekilip bal yapması ve ürününü hem Allah'ın hem de kullarının dikkatine sunmasıdır.
Yazılanlar "bal” gibi gerçekten 3 okumaya ve 2 dinlemeye dayanıyor ve kişinin özgün çabasıyla ortaya konuluyorsa Allah onun tesirini artıracaktır.
Yok, Kişi bal değil de; reçel yapmaya talipse onun ömrü az olur.
Bal için nektar nasıl arının vücudundan süzülüyor, ya da süt ineğin hazmettiği şeylerin özü olarak aktarılıyorsa; özgün yazı da 3 okuma 2 dinleme üzerine 6 T (Tezekkür, Teffekkür, Taakkul, Tedebbür, Tevekkül, Teşekkür)'li yoğun bir akıl ve gönül teri ister.
Bir 3 T (Tespit-Tenkit-Teklif) olmalı yazının içeriğinde…
Kendi nefsimde uygulamaya çalıştığım her ilkeyi derin bir tefekkürden sonra sizlere sunmaya çalıştım dostlar.
9 kitap, 1493 yazı, binlerce konferans, yüzlerce video bir sonuç değil; devam eden bir yolculuğun bir aşaması.
Bu satırları da Allah'ın emri olan tahdis-i nimet (Duha, 93/11) suretinde kaleme aldım.
Şükür nimeti artırır (İbrahim, 14/7) inancıyla şükrümü sizlerle paylaştım.
"Yaratan Rabbinin adıyla oku!
O Rabbin ki, insanı embriyodan/yumurtadan yarattı.
Evet, oku! Senin Rabbin büyük lütuf sahibidir.
O, insana (bilgiyi) kalemle öğretti.
İnsana bilmediği şeyleri de öğretti.” (Alak, 96/1-5)
Allah'ın insanın bilmediği şeyleri öğretmesi ile okuması arasına "kalem” i koyarak yazmanın önemine dikkat çekti.
Ve bununla yetinmedi başında üzerine yemin ettiği kalem isimli bir sure indirdi:
"Nun; kalem ve onunla yazılanlara and olsun ki, sen Rabbinin nimetine uğramış bir kimsesin, mecnun değilsin.” (Kalem, 68/1-2)
Ben mecnun kelimesini günümüze Alzheimer ve demans olarak çeviriyorum.
3 okuyan, 2 dinleyen 1 yazan yani; beyni aktif kullanan inşallah Alzheimer ve demans olmaz.
Ne diyordu Allah:
"Hatırlayın ki, Rabbiniz size şöyle buyurmuştu: "Eğer şükrederseniz, elbette size (nimetimi) artırırım, eğer nankörlük ederseniz hiç şüphesiz azabım çok şiddetlidir.”( İbrahim, 14/7)
Her nimetin şükrü kendi fıtratına uygun değerlendirilmesidir.
Beynin şükrü son nefese kadar 3 okumak, 2 dinlemek, 1 yazmak, bazen konuşmak, ara sıra paylaşmaktır.
Nimet şükrü görmezse Allah israfı sevmediği için ger alır.
Sizde sonranıza bir iz bırakmak, şu kubbede bir hoş seda kalsın istiyorsanız haydi sarılın kalemlere…
Yardım Değil Destek!
Hey Gidi Günler Hey!
Beni Seviyorsanız Resulümün (s.a.v.) Ahlakını Kuşanın! (3/31)
İki Ayetle İman ve Salih Amel
İçimizdeki Putlardan Ne Haber?
Bir Eğitimciden Tavsiyeler
Çiğne/Hazmet/Düşün/Kendini Yeniden Tasarla!
Vasatlıktan Çıkış Nasıl Olur?
İslam’ı Zirveye Taşıyan Âlimler (7.Yüzyıldan 13.Yüzyıla)
Mikro Asrı Saadet’ten Makro Asrı Saadet’e (7.Yüzyıldan 13.Yüzyıla)