Şivlilik bir dünya markası haline getirilebilir.
KÜRESEL GÜÇLERİN ELİNDEKİ SİHİRLİ GÜÇ, BİLİM
Ağaların eli tutulmaz
REĞÂİB GECESİ BİR GECE DEĞİL BİR YÖN TAYİNİ
Sûfî bir ses işittim uzaklardan…
YARIN ÇOK GEÇ OLABİLİR…
Veeeee nihayet! Güzel futbol güzel sonuç…
Seküler kesimin çatallı dili
AKLINI VE ALNINI TERLETENLER
SEVDALISIYIZ
Meşruiyetin Olmazsa Olmaz 3’lüsü
ÜÇ AYLARA KAVUŞMANIN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ
Bahanesiz Maçtan Hüsran Çıktı
AHLAK VE VİCDANIN SESİ MISIRLI YAZAR MUSTAFA LUTFİ EL-MENFALUTİ
CUMHURİYET OLMASA BİZ OLMAZ MIYDIK?
EĞİTİMDE BİR MİLAT BAŞLAMALI MI?
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
İnsan denen mükemmel makineyi yöneten üç merkez vardır.
Bunlar:
1.Kendisine faydalı şeyleri celb etmek için kuvve-i şeheviye,
2.Kendisine zararlı şeyleri def etmek için kuvve-i gadabiye,
3.Hangi şeyin faydalı, hangisinin zararlı olduğunu bilmek için kuvve-i akliye.
Şeheviye duygusu için toprak, gadabiye duygusu için ateş, akliye duygusu için su temsil anlamında kullanılabilir.
Öyleyse insan toprak-ateş dengesini su ile sağlamalı.
Akıl bir kumandan olarak bir elinde toprak diğer elinde ateş dünya-ahiret menfaatleri ve zararlarını yönetebilmelidir.
Hz. Adem'den, Hz. Muhammed'e bütün peygamberler bu üç kuvvetin nasıl kullanılması gerektiğini hayatlarında bizzat uygulayarak gösterdiler.
Peygamberimiz (s.a.v.) ile tamamlanan "güzel ahlak” bu üç kuvvetin dengesinin sonucudur.
O halde mümin hayatını şu dua çerçevesinde yaşamalıdır.
Ey Rabbimiz!
Bana yapabileceğim şeyler için cesaret ve azim (kuvve-i şeheviye
Yapamayacağım şeyler için sabır ve tahammül (kuvve-i gadabiye)
Bu ikisini ayırt etmek için akıl ver. (kuvve-i akliye)
Earth/Fire/Water
There are three centers that manage the perfect machine called man.
These:
1. Kuvve-i şeheviyye in order to attract useful things to him,
2. Kuvve-i gadabiyyah to ward off harmful things,
3. The power of intelligence to know which thing is beneficial and which is harmful.
It can be used to represent earth for the sense of shaheviyya, fire for the sense of gadabiya, and water for the sense of aqliya.
So, man must maintain the earth-fire balance with water.
As a commander of the mind, he should be able to manage the earth-earth in one hand and fire in the other, the benefits and harms of the world and the hereafter.
Hz. From Adam, St. All prophets showed Muhammad how to use these three forces by applying them in their own lives.
The "good morals” that were completed with our Prophet (pbuh) are the result of the balance of these three forces.
In that case, a believer should live his life within the framework of this prayer.
O our Lord!
Courage and determination for the things I can do to me (kuvve-i şeheviye)
Patience and endurance for the things I cannot do (kuvve-i gadabiye)
Give your mind to distinguish these two. (Kuvve-i Akliye)
Meşruiyetin Olmazsa Olmaz 3’lüsü
Dinle Neyden/Gönülden
Mevlana, Hoca Efendi ve Diğerleri…
Okyanus mu, Kuyu mu?
Acı mı, Tatlı mı?
Kötü Koku Kimden Geliyor?
Evde Oturan ERKEN Ölür!
Acıya/Musibete Ağlamanın Etkisi
Dinin Geleceği
Kendi Ekseni (Egosu) Etrafında Dönmenin Usulü