Vergiyi tavana yayamazsak krizlerden kurtulamayız
OLAYLARDAN DERS ÇIKARMAK
Doğa’dan Allah’a…
HASTALIK BİR NİMET MİDİR?
Köklerden Kopuş Kültürel yozlaşma
“Bedr’in Arslanları” kadar şanlı idiniz!!!
Yeni Bir Sayfa…
İletişim stratejisi
AZERBAYCAN GEZİSİ İZLENİMLERİ
SİYONİST İSRAİL’İN YIKILACAĞI GÜNLER YAKINDIR
Kazanmak İçin Mücadele Gerek
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
İNSAN BEYNİNİN İŞGAL EDİLMESİ
İKİ DEYİM
Kim ne derse desin İYİYİZ
Olmaklık Üzerine Bir Aynadan
iPhone 17 almayın, TOGG alın
Basit hatalar ağır fatura
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
Daha çok başliklarda, önemli kelimelerde ya da önemli yerleri -bugünkü gibi altını değil üstünü çizerek- belirlemede kullanılan kırmızı mürekkebe rengini veren kırmız böceğidir. Bu böcekten çıkarılan boya çeşitli işlemlerden geçirilerek mürekkebe dönüştürülürdü. Sarı mürekkep sarı ya da kırmızı zırnığın, zer mürekkep ise altın yaragının zamk-i arabı ile karıştırılmasıyla elde edilirdi. Yazının alt yapısı diyebileceğimiz bütün bu araç-gereçlerin birer zenaat kolu olarak ayrı çarşılarda, işliklerde üretildiğini, ürünler arasında talebe bağlı olarak kalite farkları bulunduğunu da ekleyelim.
Osmanlı Hat Sanatının Gelişimi
Osmanlılar 14. yüzyıl başında tarih sahnesine çıktıklarında "aklam-ı sitte" (altı kalem) denilen ve o döneme kadar ortaya çıkmış yazı stilleri olan muhakkak, reyhanı, sülüs, nesih, tevkı ve rıka'ya son biçimini veren Yakut-ı Musta'sımı henüz yeni ölmüştür (1298/95) ve onun öğrencileri İslam dünyasının dört yanına dağıldıkları gibi Anadolu'ya da gelmişlerdi. Osmanlı hat sanatı da başlangıçta Yakut-ı Musta'sımı'nin izinde gelişmiştir. Osmanlıların ilk iki başkentleri Bursa'da, Edirne'de ve İznik'te bu döneme ait yazılardan günümüze çok azı kalabilmiştir. Bunlardan anlaşıldığı kadarıyla Osmanlı hattatları 14. yüzyılın ikinci yarısında yeni bir üslup yaratma yolunda ilk adımları atmışlardı. Asıl gelişme birçok alanda olduğu gibi 1453'te İstanbul'un fethinden sonra yaşanmıştır. Bu dönemin en önemli hattatları Edırneli Yahya Sofi ile oğlu Ali bin Yahya Sofi'dir. Fatih Camii'ndeki, Topkapı Sarayı'nda Bab-ı Hümayun'un kapı kemeri aynasındaki ve Amasya'dan. Bayezid Camii'ndeki eserleri bugün de izlenebilen bu baba-oğul hattatların özellikle celı sülus yazıları 19. yüzyıla kadar aşılamamıştır.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI