Konya raylarla geleceğe taşınacak
Stresten Nasıl Kurtuluruz?
Efsanelerin Yemişi
Göztepe’nin Hesaplarını Tunahan Bozdu
Linç Edilen Hekim ve Sessiz Çoğunluğun Feryadı
Teknolojinin Bizden Aldıkları
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
MALAZGİRT ZAFERİNİ KUTLAMAYI HAK EDİYOR MUYUZ?
Laik hutbe verelim
Kripto para piyasaları bir oyun alanı değildir
İNSAN İÇİN ANCAK ÇALIŞTIĞININ KARŞILIĞI VARDIR
Sessiz Kalabalıklar: Modern Hayatta Yalnızlık
ASIRLIK ÇINAR ALTINDA AKŞEHİR
İç sahada alınan net galibiyet
Rakamlarla Otomobil Piyasası
ERİNMEDEN
BASIN DİLİ
Kelime anlamı yaklaşmak yakınlaşma olan Kurban kelimesinin dini terim olarak Allaha yaklaşmak ve Allah rızasını elde etmek için kesilen / kurban edilen hayvan anlamına gelir. Birbirine zıt gibi görünen iki kavramın yaklaşmak ve teslim olarak yok olmak gibi esasen birbirini tamamlayan ve ulvi bir anlam içeren iki kavramdır. Adeta tasavvufun temel kaidelerinden biri olan "Fena fillah/ Allah'ta yok olmak” kavramını hissettirmektedir.
Yüce yaratıcı gönderdiği peygamberler aracılığıyla kullarına doğru yolu göstermektedir. Peygamberler şehri olarak bilinen Urfa'da bir müddet yaşadığı rivayet edilen Hz. İbrahim (AS) bu peygamberlerden biridir. Diğer peygamberlere karşı çıkanlar olduğu gibi ona da karşı çıkanlar olmuş. Bunların başında kendisini ateşe atan Hz. Nuh'un torunu Sümer kralı Nemrut gelmektedir. Hanif dinin savunucusu olan Hz. İbrahim, bir teslimiyet örneği göstermiştir. Allah bu teslimiyeti ödüllendirerek ateşi suya dönüştürmüş yanmasını engellemiştir. Aynı durum oğlu İsmail için de vaki olacaktı.
Hz. İbrahim yanında hanımı Sare ile Urfa'dan ayrılır. Filistin'e göç eder. Daha sonra oradan Mısır'a gider. Çocukları olmadığından Hz. İbrahim orada bir Mısırlı kız olan Hacer validemizle evlenir. Bu evlilikten Hz. İsmail dünyaya gelir. Suudi Arabistan'ın Mekke şehrinde hayatlarını sürdürürlerken küçük bir çocuk olan Hz. İsmail susayınca ona su (zemzem) getirmek için çabalayan annesinin gidip geldiği güzergâh şimdi Safa ile Merve arası olarak anılmaktadır.
Allah, Hz. İbrahim'im teslimiyetini imtihan etmek üzere ondan oğlu İsmail'i kurban etmesini ister. Hiçbir tereddüt yaşamayan Hz. İbrahim'in bu duruşuna oğlu Hz. İsmail de muvafakat eder. Baba oğul bir teslimiyet nişanesi. İmtihandan başarıyla çıkarlar. Bir hayvanın kurban edilmesi ritüeli buradan doğar.
Esasen kurban kesmek salt bir hayvan kesimi ve peşinden gelen et dağıtımından ibaret değildir. En çok değer verdiğiniz çocuklarınızdan, malınızdan, makamınızdan yeri geldiğinde feragat etmeyi bilebilmektir. Sahip olduğumuz tüm insani değerlerle aramızı kesen her şeyle aramızı kesebilmektir. Kurban ritüelini böyle anlamak gerek. Yoksa hiçbir manevi, ulvi, dini bir gerekçesi amacı olmayan bir etkinlik olarak anlamamalıyız. Nasıl ki Ramazan'da bir ay boyunca vücudu aç ve susuz bırakarak fakir ve yoksul kişilerin durumlarını daha iyi anlayabiliyoruz. Burada da kestiğimiz kurban ile yüce yaratıcıya teslimiyetimizi göstermeliyiz ve bu arada günlerce hatta aylarca ağzından bir lokma et girmeyen fakir fukarayı garip gurabayı sevindirmeliyiz.
Bu vesileyle başta Yeni Konya okurları olmak üzere tüm İslam aleminin Kurban Bayramı'nı tebrik ediyor başta Gazze olmak üzere tüm İslam dünyasındaki zulüm ve işkencenin son bulmasını diliyorum.
ASIRLIK ÇINAR ALTINDA AKŞEHİR
GAZZE KONUSUNDA DURUŞUMUZ NASIL OLMALI
TÜRKLERDEN ÇOK BATILILARIN İLGİ GÖSTERDİĞİ BİR MÜSLÜMAN TÜRK BİLGİNİ İBNİ SİNA
15 TEMMUZA NASIL GELDİK
İSLAM TOPLUMUNUN TEMEL AYRIŞMA NOKTALARINDA BİRLEŞTİRİCİ BİR ŞAHSİYET HASAN el-BENNÂ
KAHİREDEN SEMERKANDA İLİM KÖPRÜSÜNDE BİR GÜZEL İNSAN İBN HACER el-ASKALANÎ
İSRAİL İRAN ÇATIŞMASINA DAİR BİRKAÇ SÖZ
İSLAM KÜLTÜR VE EDEBİYATINDA SEYAHATLER ÜZERİNE KISA BİR SEYAHAT 3
İslam Kültür ve Edebiyatında Seyahatler Üzerine Kısa Bir Seyahat 2
İSLAM KÜLTÜR VE EDEBİYATINDA SEYAHATLER ÜZERİNE KISA BİR SEYAHAT 1