AİLE YILI BİTMEDEN AİLE BİTTİ
İddia ediyorum boş iddianame!
Ekonomik Büyüme Dar Gelirli Vatandaşları Neden Rahatlatamıyor?
Allah Teâlâ İyiyi, Güzeli emreder, Emrettiği İyidir, Güzeldir.
SAĞLIK BAKANINA MEKTUP
Derbiyi kimin kazanacağını yapay zekaya sorduk? Yapay zeka ‘FB’ dedi
DUYMAK İSTEMİYORUZ.
SIRATIN ÜSTÜNDEYİZ
Okyanus mu, Kuyu mu?
Net Pozisyonları Kaçırırsan Yenmeyecek Golü Yersenen
Bence yorumun tamamını okumasanız da olur. Başlık her şeyi anlatıyor. KALECİ FARKI
11. YARGI PAKETİNE LGBT’DE EKLENMELİ
O Geliyor Konya’nın Kalbine Düşen Bir Nefes
BİZİM KUŞAĞA OKUMAYI SEVDİREN YAZAR KEMALETTİN TUĞCU
Bocuk Gecesi Cadılar Bayramı’na Karşı
ŞAPKA İNKILABINDAN NE HABER?
DÜNYAYI YÖNETEN KÜRESEL ÇETELER
Samsunspor ders verdi, Konyaspor izledi…
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
Yüksek okulda “ İslam Tarihi “ dersimize Gönül Hanım gelirdi.
Hz.Hasan (R.A) “çok içtiği için ayyaş, çok kadın alıp boşadığı için boşayıcı lakabıyla anılırdı” deyince;
“Din, O’nun cennetle müjdelendiğini söylüyor. Hangisi doğru?” itirazıma “o dini, bu ilmi gerçek” demez mi?
Elimdeki kalemi göstererek “Hocam felsefede gerçek tektir kuralı var. Bu; ya kalemdir ya değildir. Dine göre kalem, ilme göre başka bir şey olamaz” söylemime cevap bulamamış, “yazdırdığımı isterim” diyebilmişti.
Geçen bir açık oturumda Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı “ ilmin tekliği” ni özetle şöyle izah etti:
“Ayet” denince sadece Kur’an ayetlerini anlıyoruz. Halbuki üç tür ayet vardır.1-Kur’an ayetleri,
2-Kevni ayetler ( kainat, ay, güneş, dünya, canlı-cansız varlıklar,işleyiş kanunları vs.)
3-Kur’an’ın yol gösterdiği, emrine her tür nimetin verildiği halife, eşref-i mahlukat olan İnsan.
İlahiyat ilmi Kur’an ayetlerini anlama, yorumlama- tefsir –ve doğru sonuçlar çıkarma ile uğraşır.
Atom, uzay, zooloji v.b. ilimlerinin konusu ay, güneş, dünya, canlı-cansız tüm kainat yani kevni ayetlerdir.
Tıp, sosyoloji, psikoloji vb. ilimler de insanı konu edinir.
Tüm ilimler yoktan bir şey ortaya koymaz. Yaratılmışları inceler. Onlara hakim olan kanunları bulmaya ve yorumlamaya çalışır. Sonuçları insanın hizmetine sunar.
Yani İlahiyatçının yaptığı ile atom mühendisinin yaptığı aynı tür bir faaliyettir. İlim ve gerçek tektir.”
Bayraktar hoca ne kadar haklı !
İlim dine, din ilme aykırı olamaz. Eğer ilim dine aykırı ise ilim değil, din ilme aykırı ise din değildir.
“ Dini gerçek, ilmi gerçek” veya “dini ilim, müsbet ilim” ayrımı Batı plüralizmidir.
Plüralizmin de, dinimizin birlik –vahdet- anlayışının da; sosyal, siyasi, dini hayatımıza etkileri vardır.
Vahdet anlayışında dinin emirleri tüm yaşantımızı düzenler.
Ama plüralizme göre kilisede ibadet başka dine aykırı davranmak başkadır. Din ve dünya işleri ayrı şeylerdir.
Bu anlayışı bize de bulaştırdılar. “İbadet de kabahat de yerinde yapılır.”, “Burası cami mi kardeşim ?” , “Bazen Allah , bazen de yallah demeli ” , “şeytanın bol olsun” söylemleri din ve hayatı ayırmanın ürünüdür.
Din ve devlet işleri ayrımı -Laiklik– “Allah gök tanrıdır. O yerinde durmalıdır. İnanç ve ibadet serbesttir. Ama din, dünya işlerine karışmamalıdır.” (!) anlayışından beslenir.
Bilerek veya bilmeyerek bizde de plüralizmin etkisiyle din ve dünya işleri ayrıma tabi tutulmuştur.
“Gafil, dünyaya daldı.” diye tenkit ederiz. “Dünyadan el-etek çekti.” tabirini dindarlık ölçütü diye kullanırız.
Halbuki; hayat ana rahmine düşmekle başlayan, hedefi cennet olan bir yolculuktur. Ölüm bile bu yolculukta bir istasyondur. “Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi ahret için çalışmak “ ve “dünya ahretin tarlasıdır” ilkeleri dünya ile ahiretin bir sebep sonuç ilişkisi ile bağlı ve ayrılmaz bir bütün olduğunu ne güzel anlatır.
Müslümanın ailesine, yakınlarına ve insanlara güzel davranması, hem dünyevi bir ilişki, hem de sevaptır. Sadaka ve zekat hem kaynaşmayı ve sosyal adaleti sağlar, hem de ahirete yatırımdır. Helal rızık kazanmak, dürüstlük, kul hukukuna riayet hem dünyevi bir itibar sağlar, hem de cennete giden yoldur.
Örnekler çoğaltılabilir.
Gerçek birdir. İlim birdir. Amel ve inanca hakim olması gereken tekliktir. Bunları ayırmak dini dışlamaktır.
Allah (CC) birdir. Yarattıklarının birliği de Yüce Yaratıcının birliğindendir. Selam ve dua ile…
AİLE YILI BİTMEDEN AİLE BİTTİ
SUDAN’DA NELER OLUYOR?
“EĞLENCE İÇİN“ SİVİL ÖLDÜRMEK VE BATI’NIN DNA’SI
TRUMP-ŞARA GÖRÜŞMESİ VE DELİ SORULAR.
YASAL KUMAR (!), YASA DIŞI KUMAR.
KALKINMA YOLU, PKK’NIN SONU
KIBRIS SEÇİM SONUCU VE KIBRIS TÜRK DEVLETİ
SAVAŞIN GALİBİ HAMAS MÜCAHİTLERİ VE GAZZE HALKIDIR.
AZERBAYCAN GEZİSİ İZLENİMLERİ
ER YA DA GEÇ, MAZLUM KAZANIR, ZALİM KAYBEDER