BU ŞEHRE VEFA BORCUM VAR
Kendi eliyle küçülen muhalefet
Bir Değerin Sessiz Vedası: Mahalle Bakkalı
E-MUHTIRA VE OSMANLI TOKADI
Küresel ekonomi durgunlukla yüksek enflasyon arsında bir bilinmezliğe sürükleniyor
PAMUK
Galibiyete Ciddiyetsizlik Yakışmadı
Ya 3 T’li (Tespit-Tenkit-Teklif) Konuşun, Ya da Ebediyen Susun!
Hüyük’te Turizm Bayramı
İNSANA YATIRIM YAPMAK
NAMAZIM, HER TÜRLÜ İBADETİM, HAYATIM VE ÖLÜMÜM ALLAH İÇİNDİR
REZİLLİK DİZ BOYU
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İRAN – ABD İLİŞKİLERİ
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Kim ne derse desin Türkiye Cumhuriyeti, yönetici yetiştirmede ve insanımızı eğitmede başarılı olamamıştır.
AKP iktidarı da –sağlık, bayındırlık, ulaşım v.b. güzel hizmetler, hatta yeni okullar yapmasına okulların fiziki ve teknik imkanlarını iyileştirmesine rağmen- eğitimde başarı sağlayamamıştır.
Burada özellikle mülki ve askeri idarecilerin ve önemli devlet yöneticilerinin yetiştirilmesinde Osmanlılarda Enderun eğitiminin örnek alınmasını tavsiye ve temenni ediyorum.
Milleti gelecek güzel günlere taşıyacak mülki ve askeri devlet yöneticilerinin, merkez ve taşra idarecilerinin yetiştirilmesi, sıkı bir elemeden geçirilmiş, zeki, yetenekli çocukların ve gençlerin devletin anlayış ve idealleri doğrultusunda uzun süren bir eğitimden ve çeşitli denemelerden geçirilmesi ile mümkündür.
Osmanlıyı çağının süper gücü yapan ve uzun yıllar ayakta kalmasını, idari ve siyasi hedeflerinin gerçekleşmesini sağlayan Enderun'un titiz eğitimi ile yetiştirilen yöneticilerdir.
Farklı dil din ve kültürlere mensup kitleleri idare edecek sağlam, yetenekli yönetici kadrolarını yetiştirmek ancak böyle mümkün olur.
Her türlü menfaat guruplarından gelen, ideolojik, ırk ve mezhep temelli militanların desteği ile seçilmiş veya atanmış yöneticilerin ülkemizin çıkarları aleyhine düşmanlarımızla işbirliği yapmaları mümkündür ve yakın tarihimiz bunun sayısız örnekleri ile doludur.
Ayrıca AKP iktidarı örgün eğitimde de, nasıl bir model ve müfredat uygulayacağına karar verememiş, iki ileri bir geri sayısız düzenlemelere gitmiştir.
AKP iktidarı, kitlesel iletişim araçlarının, internetin, sosyal medyanın özellikle gençlerimizin yozlaşmasına, ahlaki çöküntüye uğramasına karşı ciddi tedbirler alamamıştır.
Gençlik son on beş yıldır, AKP iktidarının ifade ettiği tarihimizden süzülmüş ideallerine yaklaşmak yerine, hakim Batı kültürünün yaşantı tarzını benimseyen bir çizgide ilerlemiştir.
Gurur okşayıcı nutuklarla ne yönetici yetiştirilebilir, ne de ideal bir nesil.
Ecdadımızla gurur duymak sadece söylemde kalmamalı, Osmanlı'nın -eğitim başta olmak üzere- her alandaki uygulamaları örnek alınmalı, günümüze uyarlanmalı ve uygulanmalıdır.
Belli çevrelerin bu hususta direnç göstereceği muhakkaktır. Bunlara kulak tıkayarak doğru olan yolda devam edilmelidir.
Aksi halde mevcut iktidar atiye tarihimizden süzülmüş idealleri benimsemeyen, hakim Batı kültürünü örnek alan bir nesil bırakmanın hesabını Allah'a veremez…
E-MUHTIRA VE OSMANLI TOKADI
TÜRKİ CUMHURİYETLERİN JEOPOLİTİK KÖRLÜĞÜ
İKLİM KANUNU…?!
SİYASET GERİLİM DEĞİL, ÇÖZÜM ÜRETMELİDİR.
ŞARA-MAZLUM ABDİ ANLAŞMASI VE AKLA TAKILAN SORULAR
MASADAKİ ATIŞTIRMALIK ÇEREZ: UKRAYNA
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
ZELENSKİ, KOMEDİDEN DRAMAYA TERFİ ETTİ.
GÜCÜN AYARTICI CAZİBESİ
ORTA-DOĞU’DA KARTLAR YENİDEN DAĞITILIYOR.