Vergiyi tavana yayamazsak krizlerden kurtulamayız
OLAYLARDAN DERS ÇIKARMAK
Doğa’dan Allah’a…
HASTALIK BİR NİMET MİDİR?
Köklerden Kopuş Kültürel yozlaşma
“Bedr’in Arslanları” kadar şanlı idiniz!!!
Yeni Bir Sayfa…
İletişim stratejisi
AZERBAYCAN GEZİSİ İZLENİMLERİ
SİYONİST İSRAİL’İN YIKILACAĞI GÜNLER YAKINDIR
Kazanmak İçin Mücadele Gerek
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
İNSAN BEYNİNİN İŞGAL EDİLMESİ
İKİ DEYİM
Kim ne derse desin İYİYİZ
Olmaklık Üzerine Bir Aynadan
iPhone 17 almayın, TOGG alın
Basit hatalar ağır fatura
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
Peygamberimiz ‘Kim insanlar helak oldu, helak oldu derse en evvel helak olan kendisi olur’ sözüyle olumsuz bakışın insan ve toplum üzerine zararına dikkat çekmiştir.
Bizim ailelerle çalışırken kullandığımız çok önemli bir çözüm materyalimiz var. Bu metodu herkes her bir birimde uygulayabilir. Kişi kendi alemine, ailesine, şirketine, kurumuna, partisine, derneğine, belediyesine rahatlıkla tatbik edebilir.
Materyalimiz bir A4 sayfası. A4 sayfasını dikine tam ortadan 2 ye bir çizgi ile bölüyoruz. Çizginin sol tarafına ‘Neler iyi gidiyor’ sorusunu yazıyoruz. Çizginin sağına ise neler kötü gidiyor yerine ‘Neler daha iyi olabilir’ başlığını yazıyoruz.
Çizginin solundaki ‘Neler iyi gidiyor’ başlığı altına şahsi alemimizde, ailemizde iş yerimiz de ya da şirketimizde her neyse iyi giden her şeyi yazıyoruz.
Çizginin sağındaki ‘Neler daha iyi olabilir’ başlığı altına ise sadece en önemli gördüğümüz 2 maddeyi yazıyoruz. O 2 maddeyi çizginin soluna yazdıktan sonra tekrar önem sırasına göre 2 madde daha yazıyoruz ve çizginin sağını tamamen sol tarafa taşıyana kadar bu iyileştirme çalışmalarına devam ediyoruz.
Peki neden çizginin soluna iyi giden tüm şeyleri yazıyoruz da, çizginin sağına ‘daha iyi olabilir’ dediğimiz şeylerin hepsini değil sadece en önemli gördüğümüz 2 tanesini yazıyoruz ???
İşte burada insan psikolojisi devreye giriyor. Eğer çizginin sağına da tüm ‘daha iyi olabilir’ leri yazarsak insan ciddi anlamda yılgınlığa ve ümitsizliğe düşüyor. Problemler gözünde büyüyor. Motivasyonu azalıyor. Çünkü ‘daha iyi olabilir’ dediğimiz şeyler dünden bu güne oluşmuş ve hemencecik çizginin soluna taşınabilecek şeyler olmuyor çoğu zaman.
Peygamberimizin ‘İki günü birbirine eşit olan ziyandadır, ibadetin az da olsa devamlı olanı hayırlıdır’, Hz. Mevlana’nın ‘Her gün bir yerden göçmek ne iyi, Her gün bir yere konmak ne güzel, bulanmadan, donmadan akmak ne hoş. Dünle beraber gitti cancağızım ne kadar söz varsa düne ait. Şimdi yeni şeyler söylemek lazım’, Japonların kazien=adım adım markalaşma sözüyle ifade ettikleri gibi, tüm gelişme, iyileşme metotlarında ortak nokta ‘tedricilik ve sabır.
Bu güzel gerçekleri zikrettikten sonra yaşadığımız şehir Konya’ya sözü getirmek istiyorum. Konya’da yaşayan herkesin bu şehri daha ileri götürmek konusunda samimi olduğuna can-ı gönülden inanıyorum. Herkes yaşadığı şehrin her açıdan daha iyi olması için elinden geleni yapmaya çalışıyor.
Siyasette, sanayide, kültür ve sanatta , sporda bu şehrin daha ileri gitmesi için samimi anlamda çalışan tüm insanlar lütfen yukarıda zikrettiğim metot üzerine düşünsünler ve üsluplarını gözden geçirsinler.
Olumlu dilin yapıcılığını , eleştiri ve tenkit dilinin yıkıcılığını unutmasınlar. ‘Bir adama 40 gün delisin delisin denilirse delileşmesi , 40 gün iyisin iyisin dersen iyileşmesi ‘ bir hakikattir.
Dostlar ! Eğitim insanı değiştiren en etkili güçtür. Mutlak anlamda iyi ya da kötü insan yoktur. ’Söz sihirdir’. Her sarf ettiğimiz sözün , yazdığımızın her cümlenin muhatabında olumlu ya da olumsuz bir etki bıraktığını ve o söz ve cümleden de hesaba çekileceğimizi unutmayalım.
Doğa’dan Allah’a…
Hiçbir Başarının Bedeli “Şerefimiz” Olmamalı!
Sapanlar ve Sapıtanların Ağır Vebali (Nahl, 16/25)
En Büyük Engelimiz: Yazamamak
Yeterli ve Dengeli Bir Eğitimle İki Kanatlı Çocuklar!
Muayeneyi Reddeden Doktor (Doğu-Batı Arasında İslam)
Stresten Nasıl Kurtuluruz?
Demokrasi Karanlıkta Ölür
Yaşlanmaktan ve Yorgunluktan Hızlı Çıkış (Lenf Sisteminin Esrarı)
Önce İncir/Tin/Tatlı; Sonra Zeytin/Tuzlu (Tin/95/1)