Münafıklık kötü müdür?
KALKINMA YOLU, PKK’NIN SONU
Meğer kuzuyu kurda emanet etmişiz…!
İSLÂM DİNİNDE ZORLAMA VAR MI, YOK MU?
Deprem, EYT ve Kuraklık Kaynaklı Maliyetler Bütçe Dengelerini Sarsıyor
KALİTE
HECE ŞİİRLERİ VE RUBAİLERİM
Dinin Geleceği
TÜRKİYE’NİN KRİPTO KİMLİKLİ BEYAZ TÜRKLERİ
Bambaşka bir Konya geliyor
Akran Zorbalığı Merhametin Kaybı ve Din Eğitiminin Kurtarıcı Gücü
Kendi nefsinde ara..!
Bırakmanın İnceliği
Milletin ekmeği ile oynamayın! Konya’da ekmek neden zamlandı?
Konyaspor’da Düşüş Alarmı, Sorunlar Derinleşiyor..
Samimiyet Zedeleyici Mağlubiyet
HASTALIK BİR NİMET MİDİR?
Musluktan Akan Yalanlar, Akmayan Sular
TRAFİK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İŞTE BURADA!
Efsanelerin Yemişi
Rakamlarla Otomobil Piyasası
Köyümüzde elektrik yokken hoca minarenin şerefinde ezanı dönerek okurdu.
Kıbleye gelen minarenin kapısında "Allah-u Ekber” ile başlar.
Okuyarak ezanı yine aynı yerde "Lailahe illa'l-Allah” ile tamamlardı.
Cami içinde de mikrofon yokken bütün cemaate ulaşmak için sağa/sola dönerlerdi.
Şimdi mikrofonla olurken hoparlörler sesi bütün caminin her tarafına dağıtıyor.
Birkaç imama/müezzine sordum:
Niye dönüyorsunuz?
"Sünnet, Bilal-i Habeş-i böyle okuyordu” dediler.
İslam'da veya her hakikat/hidayete dair konuda işin iki kısmı vardır:
1.Cevher/Öz/Asıl/Mazruf
2.Araz/Kabuk/Teferruat/Zarf
Ezan/Kâmet'ten kasıt namaza davettir.
Bu çağrının helal dairede ve en kolay, israfa kaçmayan şekliyle tasarrufu insan aklı ve kalbine bırakılmıştır.
Hızla değişen ve dönüşen dünyada son zamanlarda biz kelamcıların en çok tekrar ettiği cümleler şunlar oldu:
"İslam'da makasıt sabit, vesail değişkendir. Akaid esasları anayasa, onların hayata tatbikine dair hükümler kanun/tüzük/yönetmeliktir. Akaid sabit ama vesailin sürekli "güncellenmesi” İslam'ın hayata dair önerilerinin tazeliği açısından önemlidir.”
İslam'ın Kuran ve Sahih hadislerle belirlenmiş akaidi İmam Hanefi'nin istihsan yaklaşımı ile "kumaş”, tıp diliyle ifade etmek gerekirse "kök hücre”, bilişim lisanıyla söylemek gerekirse "kod” olarak kabul edilmelidir.
İşin ehli öncelikle kendine sonra talep edene; İslam'ın makasıdı olan akaide dair "kumaş/kök hücre/kod” ları "kişiye özel” uyarlamalıdır.
Bu yaklaşım Mecelle'de şu cümle ile ifade edilmiştir:
"Ezmanın tagayyürü ile ahkâmın tagayyürü inkâr olunamaz (zamanın değişmesi ile hükümlerin değişmesi inkar olunamaz)"
Hazır giyimcilerin yaptığı gibi İslam'ı farazi yorumlarla düzenleyip askıya asıp; işin ehli olmayana "bak hepsi burada hazır, kendine uyanı giy” veya "Kuran/Sahih Sünnet ecza hanesinde her derde ilaç var, gir, bul, al, uygula, şifayı kap” demek evrensel bütün zaman ve mekânlara hitap eden İslam'ın yaklaşımı olamaz.
Dinin Geleceği
Kendi Ekseni (Egosu) Etrafında Dönmenin Usulü
Doğa’dan Allah’a…
Hiçbir Başarının Bedeli “Şerefimiz” Olmamalı!
Sapanlar ve Sapıtanların Ağır Vebali (Nahl, 16/25)
En Büyük Engelimiz: Yazamamak
Yeterli ve Dengeli Bir Eğitimle İki Kanatlı Çocuklar!
Muayeneyi Reddeden Doktor (Doğu-Batı Arasında İslam)
Stresten Nasıl Kurtuluruz?
Demokrasi Karanlıkta Ölür