DÜŞÜNCE ÜZERİNE
MAHKEME-İ KÜBRADA BERÂT ETMEK İÇİN ÇALIŞMALIYIZ
GÜCÜN AYARTICI CAZİBESİ
Doların gücü Gazze’yi satın almaya yetmez
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ALARM!!!!
Mikrofonla Ezan Okunurken Sağa/Sola Dönülür mü?
Alenen Rezalet!
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
Osmanlı’nın Diriliş Şehri:Bilecik
TARİHİ BULUŞMADAN NOTLAR
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Dünyada her şey imtihan dolayısıyla "ayırt edilmek için” karıştırılmıştır.
Hak ile batıl karıştırılmış, hakkı akıl sahipleri seçip uygulasın diye…
Helal haram karıştırılmış, inananlar helali bilip onu tercih etsinler diye…
İyi ile kötü birbirine yakın gibi tutulmuş, iyi olmanın bedelini müşteri olanlar ödesin diye…
Cevize/Muza/Karpuza… kabuk, üzüme çöp, armuda sap konulmuş ki;
Akıl sahipleri yenilecek ve yenilmeyecekleri ayırsınlar.
Yenilemeyene odaklanıp yenileni kötülemesinler diye…
İnsanda imtihan için yerleştirilmiş "gıll” (Hicr.15/27) armudun sapı. üzümün çöpü. muzun kabuğu” olarak değerlendirilmelidir.
"Gıll” ve sonuçlarına değil. üzüm. armut ve muzda olduğu gibi öze odaklanmak gerekiyor.
Aile kurmada, eş seçiminden alın, dostlukların devamına kadar dünyanın bu temel ilkesi hayata tatbik edilmelidir.
Hesaba hiç katılmaması gereken "üzümün çöpü, armudun sapına” takılan hayatı boyunca ne üzüm yiyebilir ne de armut.
Allah, inanan akıllı insanları; "sözü dinleyip, en güzeline tabii olan”(Zümer, 39/18) olarak tarif eder.
Demek ki neymiş!
İnanan akıllı insan dünyanın her meselesine bakarken öncelikle -Mevlana Celaleddin Rumi'nin Mesnevi'ye başlarken "dinle” emri ile vurgu yaptığı gibi- çok iyi dinleyecek sonrasında seçecek ve en iyisine tabii olacak.
İşin özüne yönelerek kabuğuna/çöpüne/sapına takılmayacak…
İnsanlara yöneldiğinde ise Allah'ın yine imtihan için onların içine/programına yerleştirdiği "gıll”in etkilerini "armudun sapı/üzümün çöpü/muzun kabuğu” gibi değerlendirecek ve "muhatap olduğun kişiyi hızır bil” ilkesiyle özüne yönelecek…
Allah cennette insanları anlatırken şu cümleyi kurar:
"Biz onların (cennet halkının) göğüslerindeki kin ve nefret (gıll) duygularını söküp çıkardık. (Şimdi birbirini seven ve hep iyilik düşünen) Kardeşler olarak, cennet koltukları üzerinde karşılıklı (sohbet ve saadet ortamındadırlar).” Hicr, 15/47.
Dünyayı cennet yapmanın akıllıca yolu ise; insanda gıll gibi; armutta sapı, üzümde çöpü, muzda kabuğu hayatın değiştiremeyeceğimiz bir gerçeği olarak kabul edip işin özüne/bardağın dolu tarafına odaklanmak gerekiyor.
Can "Grape Stem, Pear Garbage, Banana Peel” be Eaten?
Everything in the world has been mixed up for testing and "to be distinguished”.
Truth and falsehood have been mixed so that wise people can choose and apply the truth…
Halal and haram are mixed together so that believers can know what is halal and choose it…
Good and bad are kept close to each other, so that the customers will pay the price of being good…
Shells are put on walnuts/bananas/watermelons, garbage is placed on grapes, and stems are placed on pears.
Those who are wise should distinguish between those who will be defeated and those who will not be defeated.
So that they do not focus on the invincible and denigrate the defeated…
The stem of the "gill" (Hijr.15/27) pear placed for testing humans. grape waste. It should be considered as "the peel of a banana".
Not "gill” and its consequences. grape. Just like pears and bananas, it is necessary to focus on the essence.
This basic principle of the world should be applied to life, from choosing a spouse to establishing a family and continuing friendships.
The one caught in the "garbage of the grapes and the stem of the pears”, which should not be taken into account at all, can neither eat grapes nor pears throughout his life.
Allah sends intelligent people who believe; He describes it as "one who listens to the word and follows the best of it” (Zumar, 39/18).
So what!
When looking at every issue in the world, a wise person who believes will first listen very well – as Mevlana Celaleddin Rumi emphasized with the command "listen” when starting the Mesnevi – and then choose and follow the best.
By focusing on the essence of the matter, it will not get caught up in the shell/garbage/stalk…
When he turns to people, he will evaluate the effects of the "gill” that Allah has placed in them/in their program as a test, as "the stem of a pear/the garbage of a grape/the peel of a banana” and he will turn to his essence with the principle of "consider the person you are dealing with as an expert”…
Allah uses the following sentence when describing people in heaven:
"We have removed the feelings of grudge and hatred (gill) from their (the people of heaven) chests. (Now, as brothers who love each other and always think of goodness), they are in mutual conversation and happiness on the seats of heaven.” Hijr, 15/47.
The smart way to make the world a paradise is; like a gill in humans; It is necessary to accept the stem of a pear, the garbage of a grape, and the peel of a banana as a fact of life that we cannot change, and focus on the essence of the matter/the glass half full.
Mikrofonla Ezan Okunurken Sağa/Sola Dönülür mü?
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Felaketlerin İlk Adımı Suçlunun Masa İlan Edilmesiydi
Bizi Kim Daha İyi Yıkar? Su mu, Ateş mi? (Gassal Dizisi Üzerine)
Kan Bağışı mı? Hacamat mı?
Kavgaların Asıl Sebebi Nedir?
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
Zıtlıkların Ortasında Vasatı Bulmak
Mecelle Pusulası (Altın Formül İçerir)