SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
Şehir Diplomasisinde Tarihi Konya Zaferi
KIYAMETE KADAR TÜRKLERE VERİLEN GÖREV “KÂBE MUHAFIZLIĞI”
Cevher mi, Cüruf mu, Köpük müyüz?
BU ONUR KONYA’NIN, BU BAŞARI UĞUR İBRAHİM ALTAY’IN
IBAN hesaplarıyla ilgili yeni düzenleme yolda
TÜRKİYE’NİN ÇELİK ZIRHI: CUMHUR İTTİFAKI...
Mezuniyet Törenleri ve İkiyüzlülüğümüz
TOPRAĞINI KAYBEDEN GELECEĞİNİ KAYBEDER
AŞÛRE GÜNÜ VE KANAYAN YARAMIZ KERBELA
“İYİ Kİ VARSINIZ“
Selçuklu Konferansları ve Ölümsüzleşen Mirası
Necmeddin Kübra Uluslararası Sempozyumu ve Ebu Reyhan Biruni Ürgenç Devlet Üniversitesi
EN İYİ ARKADAŞIM
Savaşın Yeni Yüzü: Ekran Başındaki Cepheler ve Simülasyonun Gücü
Kupayı Trabzonspor Kazanmadı Konyaspor Kaybetti.
Her şey için teşekkürler Konyaspor…
SAHİBİNİ ARAYAN MADALYA
AKŞAM OLMAKTA
ÇOCUK VE HAYAT - Çocuklar neden içine kapanır?
Sarı Lacivert Kemer
Konya’ya Bahar Geldi
"Mevlana'nın Tefekkür Dünyası” isimli kitabımdan başlıklar halinde belirttiğim o öğütler:
1.Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol,
2.Şefkat ve merhamette güneş gibi ol,
3.Başkalarının kusurunu örtmede, gece gibi ol,
4.Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol,
5.Tevazu ve alçakgönüllülükte toprak gibi ol,
6.Hoşgörüde deniz gibi ol,
7.Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol. (Mevlana'nın Tefekkür Dünyası, Kazım Öztürk, Tebeşir Yayınları, Konya, Ocak 2010)
Şimdi oturup düşünelim; bu yedi ilke, aynı zamanda; "Müslüman Müslümanın kardeşidir” ilahi fermanına uyuyor mu? Uymuyor mu? Cömertlik ve yardımlaşmada akarsu gibi miyiz? "Allah için” verebiliyor muyuz?
Şefkatimiz ne merkezde? Ne kadar merhamet sahibiyiz? Şefkat ve merhametimiz olsaydı; kadınlarımız şiddete maruz kalır mıydı? Şefkat sahibi olsaydık, hiçbir canlıya merhametsizce saldırır mıydık? Şefkatimiz olsaydı, annemizi- babamızı huzur evlerine kapatır mıydık?...
"Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol” diyor Mevlana. Gerçekten öyle miyiz? Öyleysek, trafikte yol verme kavgaları neyin nesi? Eve gelince yemek biraz geç hazırlanmışsa, sofrayı ters çevirmek, şiddet uygulamak, hangi kitapta yazıyor? Öfkemizi neden yenmiyor, neden agresif davranıyoruz?
"Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol” sözü, "Niçin yapmadığınızı söylersiniz?” Kur'anî ilkesinin Mevlanacası değil mi; evet bu, Ne kadar samimiyiz? Veya ne kadar samimisiniz? Anlamına gelmiyor mu?
Ensar Ruhu
Ensar muhacirle nasıl kardeşti?
Hepsi; dosttu, akrandı, eşti.
Elleri değil, ruhları birleşti!
Biz hala ensar olamadık ki!
"Müslümanlar kardeştir” Der Kur'an'ımız,
"En güzeli ortaya ser” der Kur'an'ımız,
"Varını, yoğunu ver” der Kur'an'ımız.
Biz hala zırnık veremedik ki!
Gavuru misafir eder, severiz hep,
Yaptıklarını abartır, överiz hep,
Türk kaşığıyla gavur lokması geveriz hep,
Bir türlü, Müslümanı sevemedik ki!
Bu tutumla Müslüman olunmaz,
"Allah” diyene kılıç çalınmaz,
Yurduna sığınana kahpece dalınmaz,
Misafire ikramı bilemedik ki!
Müslümanlara kin kusanlara,
Gözü dönmüş, insanlıktan çıkanlara,
Vatanına sığınana yan gözle bakanlara,
Bir türlü insanlık öğretemedik ki!
Neden?
Nerde insanlık? Hani nereye gitti?
Zalimin silahıyla bir bir masumlar bitti!
İslam ülkeleri ne iş yapar? Neden ses etmez?
Parça parça olunursa zulüm bitmez!
BM kışkırtıyor, kan döküyor!
Dünyadan ses çıkmıyor, şaşkın bakıyor!
"Bana ne” deme, aymazlık seni de yakar,
Gün gelir evini, barkını yıkar!
Kenetlen, yumruk ol, zalime vur,
Kur'an'a dayan, İlahi emrin yanında dur.
Mevlana'nın bu ilkeleri bize bir şey anlatmıyorsa, ne okuduğumuz Kur'an'ın, ne kıldığımız namazın ve ne de gittiğimiz haccın bir önemi kalıyor mu? Uygulamamız yoksa; "Müslümanım” demenin bir anlamı oluyor mu?
SELÇUKYA AKLINI TERLETMEYE DEVAM EDİYOR!
BİLMEK YETMİYOR
DÜNYAYA GELMEKLE İŞ BİTMİYOR
UBUNTU
ULUSLARARASI İSLÂMÎ İSTİŞARE
MÜSLÜMANIN HAYATI HİCRETTİR
HAYATIMIZI NASIL GEÇİRİYORUZ?
HAYAT DEDİĞİMİZ
ACI BAŞLANGIÇ, HAYIRLI SONUÇ!
YAZMAK, DÜNYANIN EN MUTLULUK VEREN İŞİ