Konya'nın Meram İlçe Belediyesi, bünyesinde istihdam edilmek üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak açıktan atama yoluyla zabıta memuru alımı yapacak. Belediye Zabıta Yönetmeliği hükümlerine göre gerçekleştirilecek alımda, toplam 15 zabıta memuru kadrosu için başvuru şartları, tarihler ve sınav detayları ilan edildi.
15 Zabıta Memuru Alınacak
Meram Belediyesi, Genel İdare Hizmetleri sınıfında 9. dereceden toplam 15 zabıta memuru alımı yapacak. Adayların, mahalli idareler, yerel yönetimler, işletme, maliye, muhasebe, halkla ilişkiler gibi ön lisans programlarından mezun olmaları ve en az B sınıfı sürücü belgesine sahip olmaları gerekiyor. Kadın ve erkek adayların başvurusuna açık olan kadro için 2024 yılı KPSS (B) grubu P93 puan türünden en az 60 puan alma şartı aranıyor.
Genel ve Özel Şartlar
Başvuru yapacak adayların Türk vatandaşı olması, kamu haklarından mahrum bulunmaması, belirli suçlardan hüküm giymemiş olması, erkek adaylar için askerlik ile ilişiği bulunmaması ve görevini yapmasına engel akıl hastalığının bulunmaması gerekiyor. Ayrıca adayların, erkeklerde en az 1.67 metre, kadınlarda ise en az 1.60 metre boya sahip olmaları ve boy ile kilo arasında (+,-) 10 kilogramdan fazla fark olmaması şartı bulunuyor. Adayların 30 yaşını doldurmamış olmaları da özel şartlar arasında yer alıyor.
Başvurular 14-18 Temmuz 2025 Tarihleri Arasında
Adaylar, başvurularını 14 Temmuz 2025 ile 18 Temmuz 2025 tarihleri arasında, 08.00-17.00 saatleri arasında Meram Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü'ne şahsen yapabilecek. Başvuru sırasında doldurulmuş başvuru formu ile birlikte kimlik, diploma, KPSS sonuç belgesi, sürücü belgesi ve 2 adet vesikalık fotoğraf gibi belgelerin teslim edilmesi gerekiyor. Başvurular sadece şahsen alınacak, posta veya başka yollarla yapılan başvurular kabul edilmeyecek.
Sözlü ve Uygulamalı Sınav 14 Ağustos'ta
Zabıta memuru alımı için sözlü ve uygulamalı sınav yapılacak. Sınavlar, 14 Ağustos 2025 tarihinde saat 09.00'da Meram Belediyesi Merkez Hizmet Binası 1. Kat Encümen Salonu'nda başlayacak. Uygulamalı sınav da aynı gün idarece belirlenen başka bir alanda yapılacak. Sözlü sınavda adaylara; Anayasa, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mahalli idarelerle ilgili temel mevzuat konularından sorular yöneltilecek. Uygulamalı sınav ise mesleki bilgi ve sportif yeterliliği ölçecek.
Değerlendirme ve Sonuçların Açıklanması
Adayların sınav puanı, sözlü sınavın %50'si ve uygulamalı sınavın %50'si alınarak hesaplanacak. En az 60 puan alan adaylar başarılı sayılacak. Bu sınav puanı ile KPSS puanının aritmetik ortalaması alınarak başarı sıralaması belirlenecek. Eşit puan durumunda KPSS puanı yüksek olan adaya öncelik tanınacak.
Sınav sonuçları, Meram Belediyesi'nin resmi internet adresinden ilan edilecek. Başvuru sürecinde gerçeğe aykırı beyanda bulunanların tespit edilmesi halinde ise atamaları yapılmayacak ve haklarında yasal işlem başlatılacak.
Detaylı bilgi ve başvuru formuna Meram Belediyesi'nin resmi internet adresi olan www.meram.bel.tr üzerinden ulaşılabilir.
Kaynak: Haber Merkezi